De Belte

Allerzielen 2021 in O.L. Vrouw van Fatima kerk

Samen met Anita en Ria hadden we de viering van Allerzielen voorbereid; in de hoop dat we dit jaar weer meer konden doen.
Het koor Belt’Canto zou dan voor de eerste keer weer zingen.
Dinsdagavond 2 november zaten we met ca. 140 personen in de kerk om de overledenen van de afgelopen 2 jaar speciaal te herdenken. In totaal 16 overledenen. De aanwezige familie stak een kaarsje voor hen aan.

Pastor Wenker was de voorganger en het koor zong prachtig. Het werd een warme viering van samenzijn. Na de Eucharistieviering gingen we met elkaar in processie naar het kerkhof. Pastor Wenker zegende de graven en zoals altijd brandden er vele lichtjes op de grafzerken.
Het koor zong a capella enkele liedjes; er was nogal regen voorspelt en daarom kon de draagbare piano niet naar buiten. Maar de weersgoden waren ons goedgezind en het bleef droog.
Ook werd er nog een gedicht voorgelezen en de pastor eindigde met het bidden van een Onze Vader en Wees Gegroet en de Zegen.

Wij kunnen zeker terugkijken op een mooie herdenking van onze overledenen.

Ineke Tubben