De Belte

Communiqué 21 december 2021

Onze Bisschoppen hebben besloten tot verdere aanscherping van de coronaregels. Pastoraal team en parochiebestuur van onze Emmanuelparochie hebben besloten om alle aanbevelingen van de Bisschoppen over te nemen.

Voor onze parochie betekent dit het volgende:

1. Maximaal aantal aanwezigen

Het maximaal aantal aanwezigen bij vieringen is 50 personen. Dit aantal is exclusief medewerkers. U dient vooraf te reserveren. Uw eigen kerk zal U informeren over hoe U dit kunt doen. Dit geldt voor de vieringen rond Kerst, maar ook hierna.

Vieringen worden alleen overdag gehouden. ’s Avonds na 17.00 uur zijn er in onze kerken geen vieringen.

1. Zang

We gaan terug naar 1 cantor of maximaal 4 zangers.

Samenzang is niet mogelijk.

1. Uitvaarten

Op grond van de uitzondering, door de overheid gemaakt, geldt voor uitvaarten ook in onze kerken, een maximum aantal aanwezigen van 100 personen. Dit is exclusief medewerkers.

1. Andere kerkelijke bijeenkomsten

Andere kerkelijke bijeenkomsten dan vieringen gebeuren digitaal.

1. Open stellen van de kerk (aanbidding, kerststal en dergelijke)

Wanneer de kerk wordt opengesteld voor Aanbidding van het heilig Sacrament of voor een bezoek aan de Kerststal vanwege persoonlijke devotie, dan gelden alle basisregels op het gebied van afstand houden, mondkapje, hygiëne en gezondheid.

Dit betekent onder meer, dat bij een bezoek aan de Kerststal iedereen, die ouder is dan 13 jaar, een mondkapje draagt; dat U onderling en tot anderen, anderhalve meter afstand houdt (behalve wanneer U op één adres woont); dat U met niet meer dan twee (Eerste en Tweede Kerstdag: vier) personen tegelijk komt; dat U bij binnenkomst uw handen ontsmet; dat U zich houdt aan de looproutes (door het middenpad naar voren; via het zijpad de kerk weer verlaten); en dat U drukte vermijdt.

1. Vier Kerst !

Voor iedereen, die voor vieringen in onze kerken, geen plek meer kan reserveren, vier thuis mee! Vanuit kerken in onze Emmanuelparochie worden livestreams van vieringen verzorgd. Meer informatie hierover vind U op de website van onze Emmanuelparochie: www.emmanuelparochie.nl. Hiervoor kunt U ook kijken op de lokale website van uw eigen kerk. Ook op NPO 2 worden Kerstvieringen uitgezonden. Verder vind U op VierKerstmis.nl meer informatie, tips, en een persoonlijke bemoediging van de bisschoppen. Doe mee, vier Kerstmis!

1. Kerstwens

Helaas is het door het coronavirus, ook dit jaar met Kerst anders, dan we graag zouden willen. Niettemin wensen pastoraal team, parochiebestuur, locatieraden en pastoraatsgroepen in onze Emmanuelparochie, U van harte: Zalig Kerstfeest en een gezegend Nieuwjaar!

Blijf gezond !

Met vriendelijke groet,