De Belte

Even voorstellen: nieuw bestuurslid – Rens Bosma

Vanaf 1 april 2022 ben ik toegetreden tot het bestuur van de Emmanuelparochie als algemeen bestuurslid met de focus op de jongeren. Na een verzoek van pastoor Monninkhof om eens te kijken of dit iets voor mij zou zijn en na ruim een half jaar “stage” te hebben gelopen, heb ik besloten om toe te treden tot het bestuur.

Mijn naam is Rens Bosma, ik ben 26 jaar oud en woonachtig in Dalfsen. Sinds ruim twee jaar ben ik werkzaam als operator bij het sorteercentrum van PostNL in Zwolle. Bij de H. Cyriacus parochie in Dalfsen ben ik sinds 2006 actief als misdienaar/acoliet. In juli 2017 ben ik voorzitter van de misdienaargroep de Toogdragers geworden.

In 2015 ben ik, met een aantal van onze misdienaars en andere jongeren uit de Emmanuel-parochie, mee geweest met de Bisdombedevaart naar Lourdes. Ik vond het een bijzondere ervaring en mooi te ontdekken dat er zo veel jongeren betrokken zijn bij de kerk. Dus ben ik in 2018 nogmaals met één van onze misdienaars mee geweest. Ik hoop van mijn bestuursfunctie veel te kunnen leren en dat ik jongeren kan inspireren door te laten zien dat er ook binnen de parochies jongeren actief  zijn.

Rens Bosma