De Belte

Collecte noodhulp aardbeving Turkije en Syrië in het weekend 18/19 februari

De zware aardbevingen in de Turks-Syrische grensregio hebben inmiddels aan ruim 40.000 mensen het leven gekost. Ook zijn er bijna 73.000 gewonden gevallen. Het Aartsbisdom Utrecht roept de parochies op om in het weekend van 18-19 februari te collecteren voor deze ramp. De opbrengst gaat via de bisschoppelijke Vastenactie direct naar de caritasorganisaties in Syrië en Turkije om ter plekke zo effectief mogelijk te worden ingezet.
Mgr. Woorts (bisschopreferent voor de interreligieuze dialoog) heeft namens de Contactraad voor de Interreligieuze Dialoog medeleven betoond met de Islamitische Stichting Nederland.

Parochies die meedoen, maar ook individuele giftgevers kunnen hun bijdrage via het volgende rekeningnummer beschikbaar stellen:
NL21 INGB 0000 0058 50 t.n.v. Vastenactie, Den Haag, o.v.v. Noodhulp Aardbeving.