Dedemsvaart

R.K. Koor Juventa eert trouw lid

Al ruim veertig jaar zingt Susan Huizendveld bij koor Juventa van de R.K. Sint Vitus geloofsgemeenschap in Dedemsvaart. Bij haar jubileum werd in de regioviering op Tweede Paasdag in de Sint Vituskerk stilgestaan. Een complete verrassing voor de jubilaris, die niets in de gaten had totdat pastoor André Monninkhof, nadat Susan de mededelingen had voorgelezen, haar vroeg om te blijven staan voor een speciaal moment.

De pastoor sprak Susan lovend toe over haar enthousiasme en betrokkenheid bij het koor, waarvoor ze inmiddels ook een bestuursfunctie bekleed en overhandigde haar vervolgens een lintje, speldje en een oorkonde voor 40 jaar trouwe inzet. Namens het koor werd de jubilaris, die het langste lid ooit is bij Juventa, een boeket bloemen overhandigd.  Feitelijk zingt Susan al 42 jaar bij het koor, maar door de coronacrisis was er niet eerder een passend moment. Nu het weer kon bereidden een aantal koorleden in het diepste geheim de huldiging voor.

Susan sloot zich in 1980 als 14-jarige  aan bij het koor, waar ze als sopraan wekelijks haar partijtje meezingt. In de loop der jaren kwamen ook haar beide zusjes bij het toenmalige jongerenkoor. Tijdens de huldigingsceremonie van Susan werd onthuld dat de liefdesvonk tijdens één van de koorrepetities oversloeg naar haar man Martin, die destijds ook op het koor zat. “Juventa heeft ook gezongen tijdens hun huwelijksdienst en bij de doopdiensten van hun kinderen. Ook heeft Susan de naamswijziging van jongerenkoor naar koor Juventa meegemaakt. Feitelijk is haar hele leven verweven met het koor,” aldus de pastoor.

Koor Juventa, wat in het Latijn jeugd of jongelingsleeftijd betekent en momenteel 22 leden telt, zingt moderne liederen ter ondersteuning van kerkvieringen en- diensten, zoals Sela, het Oslo Gospel Choir en Taizé. Het koor repeteert iedere donderdagavond van 20.00 tot 21.45 uur in de Sint Vituskerk in Dedemsvaart. Lijkt het je leuk om mee te zingen of te spelen? Kom gerust vrijblijvend een kijkje nemen. Eerst meer informatie opvragen kan ook via email: juventadedemsvaart@gmail.com

Bron: De Toren