Dedemsvaart

Kom naar de kerstnachtdienst in streektaal

Op woensdag 21 december wordt de traditionele kerstnachtdienst in de Overijsselse streektalen van RTV Oost opgenomen. Na een aantal jaren zonder publiek is dit jaar iedereen weer van harte welkom om deze kerstnachtdienst bij te wonen in de Sint Vituskerk in Dedemsvaart. De toegang is gratis. De kerk is vanaf 19.00 uur geopend en de dienst begint om 19.30 uur.

De dienst wordt geheel in de Overijsselse dialecten gesproken. Voorgangers zijn classis predikant Klaas van de Kamp en bisschoppelijk vicaris Ronald Cornelissen. De koorzang komt van Koor Toda uit Rijssen.

‘Vreade’
Het thema dit jaar is Vreade. Sinds begin dit jaar hebben we in Europa te maken met oorlog. We zien overal de Oekraïense vluchtelingen om ons heen. Ons eigen levensonderhoud en de energie zijn behoorlijk duur geworden. Zonder voorbij te gaan aan de moeilijke omstandigheden die deze stijgende prijzen voor veel mensen met zich mee brengen, zijn de gevolgen van de oorlog voor ons relatief mild. We hoeven geen jonge mensen naar het front te sturen en we leven niet met de angst dat ons huis ieder moment gebombardeerd kan worden. Desalniettemin verlangen we naar vrede.

De kerstnachtdienst in de streektaal zie je bij TV Oost op 24 december om 20.00 en 23.00 uur en op eerste kerstdag om 09.00 uur. De dienst hoor je op Radio Oost op eerste kerstdag om 07.00 uur.

Foto: voorgangers Klaas van de Kamp en Ronald Cornelissen (rechtenvrij)