Dedemsvaart

Kerstmarkt van de ontmoeting

We moesten er drie jaar op wachten, maar de ouderwetse gezelligheid was volop terug tijdens de Kerstmarkt.

Onze St. Vituskerk vierde een kerstmarkt van ontmoeting.

In het parochiecentrum kwamen veel vrijwilligers en belangstellenden samen. Het sfeervolle samenzijn leverde ongeveer € 7.500,- op voor verduurzaming van de kerk.

De kerk was bijzonder aangekleed in het licht van kerst. Vele kerststukken waren door de parochianen gemaakt en uitgestald. Daarnaast heiligenbeelden en kerk relikwieën die op een soort relimarkt als onderdeel van de kerstmarkt te koop waren. Prachtige beelden, kerststallen en artikelen in de sfeer van kerst. De kerkkoren Juventa en Con Amore zongen. Er was drukte en gezelligheid. Met een mooie opbrengst voor de kerk van maar liefst € 8.000,-.

Gemeenschapszin

Het was alweer drie jaar geleden dat de vorige kerstmarkt er was. De opzet was ditmaal iets anders, met een belangrijkere rol voor het parochiecentrum. Ook daar stond originele handelswaar uitgestald. Veelal gemaakt door de ontelbare vrijwilligers. Dankbaar schoven de kerstmarktbezoekers bij elkaar aan de tafels. Er was snert, glühwein, oliebollen, een broodje beenham en het Rad van de Kerst. Bovenal was er gezelligheid. Na een rustige aanloop heeft het vanaf tien tot half twee hier vol gezeten. Mensen konden elkaar weer ontmoeten op onze kerstmarkt.

Het is fijn dat we een mooi bedrag op hebben gehaald, maar nog veel belangrijker was het samenkomen en de gemeenschapszin. Dit steunt ons in de gedachte om er volgend jaar ook weer wat moois van te maken”, aldus Martin Huizendveld voorzitter van de geloofsgemeenschap van de St. Vituskerk.

Geweldige samenwerking

Het was fijn dat de opkomst weer ouderwets was. Dat parochianen en belangstellenden de kerstmarkt na een paar jaar van afwezigheid weer wisten te vinden. Helemaal geweldig was de inzet en samenwerking van al die vrijwilligers die hielpen om de kerstmarkt in deze vorm te vieren. Allemaal heel erg bedankt en graag tot volgend jaar!

De kerstmarktcommissie

Verloting kerstmarkt.

Tijdens de kerstmarkt kon u meeloten met twee boodschappen pakketten en een half varken.

De boodschappen zijn gewonnen door:

Ineke van der Logt en
Inge Huiskamp – Redder

Het halve varken is gewonnen door de familie Wibiër.

Van harte gefeliciteerd met de prijs.

Verloting Paaskaars.

Tijdens het koffiedrinken na de viering van 4 december werd de Paaskaars verloot.

Deze is gewonnen door Jan en Lidy Pelgröm.

Van harte gefeliciteerd met deze mooie prijs.