Regiofoon uit de tijd

Misschien nooit van gehoord, maar gedurende meer dan twintig jaar heeft de regiofoon dienst gedaan, vóór en tijdens het parochieverband en ook na de fusie van onze elf parochies tot de Emmanuelparochie. De regiofoon was een klein, maar onverwoestbaar Nokia mobieltje dat van hand tot hand ging en voor de zondag en de maandag aan een dienstdoende pastor werd toevertrouwd. Zo zou er in het weekend altijd een pastor bereikbaar moeten zijn. Het was nog in de tijd dat mobieltjes nog geen algemeen goed waren en de meesten draaiden telefoonnummers nog met de draaischijf. Best modern toen de regiofoon in gebruik werd genomen. Tegenwoordig werd er weinig gebruik meer van gemaakt. Inmiddels zijn alle pastores mobiel bereikbaar en is er altijd wel een pastor te vinden die in het weekend dienst heeft.  De mobiele nummers van de pastores staan in het kerkblad en zijn ook op deze website te vinden. De regiofoon is uit de tijd en daarmee is de tijd gekomen om afscheid te nemen na decennia van trouwe dienst. Het toestelletje krijgt een mooi plaatsje in het parochiearchief.

Het pastoresteam