Startbijeenkomst vijfde bisdom-bedevaart naar Lourdes in 2023

Geachte lezer,

Zoals aangekondigd wordt op 13 juni 2022 (van 19.00 uur tot 21.00 uur) in het Titus Brandsma Huis te Deventer-Colmschate (zie adresgegevens onderaan) de startbijeenkomst gehouden van de vijfde bisdombedevaart naar Lourdes in 2023. De bijeenkomst is bedoeld voor mensen in de parochies die verantwoordelijk zijn voor het organiseren van bedevaarten, in het bijzonder naar Lourdes.

Het programma op 13 juni is als volgt:

18.30 uur: Inloop

19.00 uur: Gebedsmoment

19.15 uur: Kennismaken met bedevaartorganisatie Huis voor de Pelgrim

20.00 uur: Pauze

20.15 uur: Informatie over Lourdesbedevaart 2023: reismogelijkheden, data etc.

Het Aartsbisdom Utrecht heeft vanwege de coronaviruspandemie al enkele jaren geen bedevaarten kunnen organiseren, daarom weten we niet van alle parochies wie op dit moment daar de contactpersonen voor bedevaarten zijn, zowel binnen het pastoraal team als vanuit de vrijwilligers. Daarom het vriendelijke verzoek: wilt u deze uitnodiging doorsturen naar de juiste persoon/personen binnen de parochie? En wilt u ons laten weten tot wie we ons in de toekomst moeten richten? U kunt de naam van de (nieuwe) contactpersoon/personen doorgeven aan de heer Ben Lokate, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl. Bij dit mailadres kunnen de vertegenwoordigers van de parochies zich ook aanmelden voor 13 juni.

Na twee jaar uitstel van deze lustrumbedevaart zien we als Werkgroep Bedevaarten van het Aartsbisdom Utrecht ernaar uit om volgend jaar weer met een grote groep Utrechtse pelgrims naar Lourdes op bedevaart te gaan. We hopen dan ook een vertegenwoordiging van uw parochie te ontmoeten op 13 juni!

Met vriendelijke groet,

Namens de werkgroep bedevaarten van het Aartsbisdom Utrecht,

Vicaris Ronald Cornelissen

Hoofdaalmoezenier bisdombedevaart 2023

Titus Brandsma Huis

Titus Brandsmaplein 2

7423 EM Deventer

Bereikbaarheid

Openbaar vervoer: Het Titus Brandsma Huis is gemakkelijk te bereiken per trein: het ligt direct naast station Deventer-Colmschate.

Met de auto: Navigeren op ‘Doornenburg 384, Deventer’. U wordt dan tot aan (de achterzijde van) het gebouw geleid. Bij het Titus Brandsma Huis bevindt zich een beperkt aantal parkeerplaatsen, maar in de omliggende woonwijk is voldoende gelegenheid om gratis te parkeren.