Bisdombedevaart 2023

Het aartsbisdom Utrecht organiseert van 29 april t/m 6 mei 2023 voor de vijfde keer een Bisdombedevaart naar Lourdes. Eerdere edities trokken steeds minstens 1.000 pelgrims van jong tot oud uit alle parochies van het aartsbisdom. Als Emmanuelparochie willen wij hier graag weer bij aansluiten. Van harte nodigen wij ieder van u uit om met ons mee te gaan.
Want of u nu jong bent of ouder Maria is er voor iedereen. Vanuit onze Emmanuelparochie zal Marga Klein Overmeen met ons meegaan voor de pastorale begeleiding.
Janny Horstman als reisleider en Lies Akkermans als assistent reisleider.

Lourdes is een plaats waar de ‘de hemel de aarde raakt’ een oase. Een plaats waar ruimte en tijd is voor verdriet en tot jezelf komen. Al is het alleen maar door een enkel gebaar, een luisterend oor of een kop koffie. Maar waar ook vaak en veel wordt gelachen. Met elkaar de vieringen bezoeken, de grot, de kruisweg, de handoplegging. Daarnaast is er ook een excursie gepland naar de prachtige Pyreneeën. En altijd gaan de zieken en gehandicapten voor. Veel mensen vinden in Lourdes de kracht om de draad van het leven weer op te pakken. Maar ook wanneer je gezond en/of jong bent is dit een waardevolle reis. Even de hectiek van het dagelijkse leven loslaten. Gewoon door er te zijn of misschien door een rolstoel te duwen. Deze mensen hebben we ook hard nodig. Een zeer dankbare klus!

Als u zich op wilt geven of vragen hebt schroom dan niet en neem contact op via onderstaande gegevens:
Janny Horstman jannyhorstmanwink@gmail.com  06-15458008   reisleider.
Lies Akkermans  liesakkermans22@gmail.com        06-31933263   assistent reisleider.

U kunt ook contact opnemen met één van de contactpersonen in uw locatie:
Gerard Hollak Dalfsen  0529-433331.  g.hollak@outlook.com
Hermien Schoorlemmer Hoonhorst  0529-401946.   hermien@schoorlemmer.nu
Ciska Kerks Ommen 0529-450438.   ciska.derks.cd@gmail.com
Ton van den Berg Heino 0572-393043.  delmontania.ton@planet.nl
Catarien Smit Heino 0572-390914.  ajgsmit@hetnet.nl
Gerard Froeling Dedemsvaart en omstreken  0523-613127. gerardfroeling@ziggo.nl

De Reissom:

€ 995 per persoon. Op basis van een 2 pers. kamer.
€ 695 per persoon voor jongeren tussen de 12 en 25 jaar. Op basis 2 pers. kamer.
Toeslag 1 pers. kamer € 170.

We reizen per TGV. Meer informatie hierover kunt u lezen in de folder of neem contact met ons op.
In de kerken van alle locaties kunt u binnenkort foldermateriaal vinden.

Te zijner tijd wordt er een informatieavond gehouden voor de pelgrims die zich hebben aangemeld.

We hopen dat we als Emmanuelparochie met velen in 2023 Maria in Lourdes zullen bezoeken.