Communiqué 23 februari 2021

Beste parochianen,

Namens parochiebestuur en pastoraal team laat ik U het volgende weten.

Vanmiddag hebben wij als pastoraal team in onze wekelijkse teamvergadering – online – stil gestaan bij de persconferentie van onze regering van gisterenavond, dinsdagavond 22 februari jl.

Onze regering heeft weliswaar enige versoepelingen aangekondigd. Maar ook werd duidelijk gemaakt, dat de gezondheidsrisico’s als gevolg van het coronavirus nog steeds erg groot zien. Daarom ook is de avondklok voorlopig nog gebleven.

Omdat ook in ons gebied de besmettingscijfers nog steeds hoog zijn, en vanuit de urgentie die uit het voortduren van de avondklok spreekt, zijn wij als pastoraal team van mening, dat de vieringen in onze kerken voorlopig nog zonder kerkgangers moeten plaatsvinden. Dit zal zeker nog duren tot en met het weekend van 13 en 14 maart a.s. Het parochiebestuur van onze Emmanuelparochie deelt deze mening.

Dit betekent, dat in de komende drie weekenden:

• 27 en 28 februari 2021
  • 6 en 7 maart 2021
  • 13 en 14 maart 2021

De vieringen in onze parochiekerken nog gehouden zullen worden zonder kerkgangers. Wel zullen deze vieringen – waar mogelijk – worden gelivestreamed.

Bovenstaande mededeling doe ik U met pijn in het hart, want wij missen U zeer ! Daarom hopen wij – pastoraal team en parochiebestuur – dat het niet te lang hoeft te duren voor wij weer – zij het in kleine kring – samen kunnen vieren. Voor nu echter geven wij voorrang aan veiligheid en welzijn van U en van ons.

Daarom voor U allen: blijf gezond ! We wensen U heel veel kracht, moed en sterkte.

Met vriendelijke groet,

Namens pastoraal team en parochiebestuur,

Pastoor André Monninkhof