Hardenberg

Komende Kerstvieringen

I.v.m. de nog steeds geldende maatregelen zullen ook tijdens de Kerstvieringen niet meer dan 30 personen in onze kerk samen kunnen komen.

Om te voorkomen dat mensen terug naar huis gestuurd moeten worden, wat vooral op met Kerst niet fijn is, ligt er a.s. weekend een intekenlijst klaar, waarop men kan aangeven of men op
24 december om 21 uur (Eucharistieviering met pastor Wenker) óf op
25 december 11 uur (Communieviering met pastor Butti) wil komen.
Men mag maar voor één viering intekenen om toch nog zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te geven met Kerst naar de kerk te komen.

Voor degenen die niet naar de zondagse viering komen is er vanaf
7 december, de gelegenheid te reserveren via e-mail of telefoon voor deelname aan een van de vieringen bij Ad v.d. Wurff. (v.d.wurff@home.nl of tel. 263132).
Let wel, zolang het maximum van toegestane deelnemers van 30 per viering, ex. voorganger, koster, organist en lector, nog niet is bereikt.
De meerdere mensen zullen noodgedwongen teleurgesteld moeten worden.

Indien de Corona maatregelen alsnog versoepeld worden voor de Kerst en er in grotere kerken meer dan 30 personen toegelaten mogen worden is er natuurlijk de mogelijkheid om uit te wijken naar een van onze andere kerken in de parochie. Maar ook daar zal men zich waarschijnlijk van te voren moeten aanmelden.

Mensen die zich niet van tevoren hebben aangemeld zullen de kerk helaas niet kunnen betreden.

In onze kerk wordt de fraaie kerststal ook weer opgezet. Dit met dank aan de parochianen die deze taak op zich nemen.

De kinderviering zal dit jaar niet worden gehouden i.v.m. corona en de beperkte belangstelling daarvoor gedurende voorgaande jaren.

De vieringen vanuit de St. Brigittakerk in Ommen zijn via internet mee te vieren via: https://www.kerkdienstgemist.nl/stations/1922-Brigittakerk