Hardenberg

OEKRAÏNE EN DE KERKEN IN HARDENBERG

Het Platform van Kerken Hardenberg heeft o.a. als taak om het contact met de plaatselijke overheid te onderhouden vanuit de kerken.
Uiteraard hebben we dat nu ook gedaan met de vraag wat we als christenen/kerken kunnen doen.
Hulde aan de burgerlijke overheid. Ze hebben een heel stappenplan klaar en dat staat op https://www.hardenberg.nl/oekraine
Als we als kerken/christenen hulp willen bieden, dan kunnen we alle informatie daarover vinden op die site én het is ook de beste plek om evt. hulp te willen aanbieden. Dat is op dit moment het meest efficiënt.
Graag roepen we kerken/gelovigen op om als je wat wilt en kunt doen dat te doen, denkend aan de woorden van Christus: “Al wat u gedaan hebt voor de minste van mijn broeders en zusters, hebt u voor mij gedaan!
Het platform blijft in contact met de gemeente over wat we kunnen doen. Volgende week is daar een bijeenkomst over met de gemeente.

Daarnaast bevelen we als Platform een gezamenlijke gebedsbijeenkomst aan, die iedere maandag wordt gehouden in het Morgenlicht, van 19.30-20.00 uur.
Daar zal voor de vrede gezamenlijk worden gebeden. Dit betreft van origine een initiatief vanuit de GKV, maar de voorganger, ds. Rik Meijer, heeft het verbreed tot alle gelovigen en er zullen ook voorgangers uit andere kerkelijke gemeenten worden gevraagd hieraan mee te doen.