Hardenberg

Catechesecursus over ons Rooms Katholiek geloof

Kennen, vieren en beleven

Catechesecursus over ons Rooms Katholiek geloof

Als U uw kennis van ons Rooms Katholiek geloof wilt opfrissen, of als U de rijkdom van ons Rooms Katholiek geloof beter wilt leren kennen, nodigen wij U van harte uit om deel te nemen aan de komende catechesecursus over ons Rooms Katholiek geloof: kennen, vieren, en beleven.

Aan de hand van de drie pijlers van ons katholieke geloof: ons geloof kennen, vieren en beleven, zullen we stil staan bij vragen als:
– Wanneer wij ons geloof uitspreken, belijden wij ons geloof in de Drieëne God: Vader, Zoon en Heilige Geest. Wat zijn de diepere achtergronden van deze geloofsbelijdenis ?

-We belijden niet alleen ons geloof, maar we vieren het ook. Wat wordt hiermee bedoeld ? En welke rol vervullen de zeven sacramenten hierin ?

-We belijden ons geloof, we vieren het, maar we mogen het ook beleven. Van dag tot dag moeten we ons geloof ook waarmaken. In Jezus’ spoor gaan we op weg. Welke ‘wegwijzers’ kunnen ons daarbij helpen ?

Pastoor André Monninkhof zal deze avonden inhoudelijk begeleiden. Het zijn avonden met informatie en vooral vorming. De cursus bestaat uit 10 bijeenkomsten. Uw aanwezigheid bij alle avonden wordt verondersteld. Het cursusmateriaal bestaat uit het “Geloofsboek Belgische Bisschoppen”, zelf aan te schaffen, en verkrijgbaar via internet.

Deze catechesecursus bereidt tevens voor op opname in de Rooms Katholieke kerk.

Data:

De bijeenkomsten vinden plaats telkens op een woensdag:

• 27 september, 25 oktober, 22 november, 20 december 2023
  • 31 januari, 28 februari, 21 maart, 24 april, 22 mei, 12 juni 2024

Aanvang 20.00 uur, op het adres: Nering Bögelstraat 1-A, 7731 EL Ommen.

U kunt zich opgeven per e-mail: brigitta.seekles@emmanuelparochie.nl