Hoonhorst

Vredesdienst 27 september 2020 in de Grote Kerk in Dalfsen

Het Podium van Kerken staat op 27 september a.s. stil bij de Vredesweek met een oecumenische viering om 10.00 uur in de Grote Kerk in Dalfsen. Het thema voor deze viering is: Vrede verbindt verschil.  In deze viering staat de brief van Paulus aan de inwoners van Filippi centraal. Daarin zegt Paulus o.a.: ” Jullie moeten jezelf niet beter vinden dan een ander of opscheppen over jezelf. Nee, jullie moeten bescheiden zijn en een ander belangrijker vinden dan jezelf. Denk niet alleen aan jezelf, maar zorg juist voor elkaar ”.

Als je dit alles doet naar het voorbeeld van Christus heeft dit nogal consequenties. Zorgen voor elkaar betekent allereerst de ander zien als medemens en niet als bedreiging. Juist in de zorg voor de ander kan ieder van ons het verschil maken. De hele wereld is de gemeente, die door Paulus wordt aangesproken. De vraag naar vrede is niet het probleem van anderen. De ander behoort namelijk tot dezelfde wereldgemeenschap. We worden zelf aangesproken om mee te werken. Vrede betekent verbinding zoeken. Zo maak je het verschil en kun je zeggen Vrede verbindt verschil. In deze viering gaan ds. Nederveen en ds. Tol voor.

U en jullie worden van harte uitgenodigd deze viering bij te wonen. In de kerk is door het coronavirus het aantal plekken voor aanwezigen beperkt. De viering kan uiteraard gevolgd worden via de kerktelefoon, www.kerkdienstgemist.nl en www.kerkomroep.nl.