Hoonhorst

Willibrordpennning voor echtpaar Schrijver – Gerritsen

Mw. José Gerritsen was in 1981 al begonnen met het schoonmaken van de kerk. Op 18 september van dat jaar trouwde ze met Jan Schrijver. Sindsdien en mogelijk al eerder heeft Jan mee geholpen bij de schoonmaak. Het echtpaar Schrijver was vanaf september 1981 verantwoordelijk voor het schoonmaken van de kerk. Bij het schoonmaken hoorde ook de “Kerkewas “. Alles werd mee naar huis genomen: altaarkleden, albes, kleding van de misdienaars enz.  Thuis werd alles gewassen en nog ouderwets gesteven en gestreken. Tot op de dag van vandaag zijn ze nog steeds betrokken bij het schoonmaken van de kerk. Het bisdom eert beiden door het verlenen van de Willibrorpenning. In de viering van zaterdagavond in de St. Cyriacuskerk hebben ze  de penning voor hun jarenlange belangeloze inzet voor de katholieke kerk van Hoonhorst gekregen uit handen van pastoraal medewerker mw. M. Klein Overmeen.