Hoonhorst

Palmpasen en knutselmiddag

Alle kinderen van de basisschool zijn met Palmpasen van harte uitgenodigd om mee te lopen in de Palmpasenprocessie in de kerk. De viering is op zaterdag 9 april om 19.00 uur en we verzamelen ’s avonds vanaf 18.45 uur onder de luifel bij de kerk.

In de kerk worden de palmtakjes gewijd en gezegend met wijwater. Na de processie door de kerk gaan de kinderen onder begeleiding een rondgang maken door het dorp, en krijgen daarna een glas limonade aangeboden in het parochiecentrum. Na de viering kunnen de ouders hun kinderen weer ophalen uit het parochiecentrum.

Hoe maak je een Palmpasen stok?
Fleur Schild en Kim Vosman organiseren een “knutselmiddag” waar we samen een Palmpasen stok gaan maken. Dit is op vrijdagmiddag 8 april gelijk uit school, Fleur en Kim nemen jullie mee naar het Parochiehuis of een andere locatie. Om ongeveer 14 uur is het afgelopen en de bedoeling dat je wordt opgehaald. Aanmelden voor de “knutselmiddag” kan door vóór 4 april een appje te sturen naar Kim Vosman op: 06 25 33 29 23.

of

Laat een ouder iemand een kruis maken van 2 stokken of latten. (Een stok is ongeveer 70 cm. en de andere 40 cm.) Het kruis kun je nu omwikkelen met stroken geel crêpepapier. Versier de Palmpasen stok nu met zelfgemaakte papieren bloemen, kuikentjes, slingers. Je kunt ook aan een touwtje pinda’s krenten nootjes rijgen en dat als slinger gebruiken. Verder kun je er groene takjes van buxus aanmaken. Als laatste steek je er een broodhaantje boven op en klaar is de palmpasenstok.

Dit liedje gaan we zingen en kun je alvast oefenen met je ouders!

palm palm pasen, ei koer ei
op een mooie zondag,
krijgen wij een ei.
één ei is geen ei,
twee ei is een half ei,
drie ei is een paasei!

Wij hopen dat er veel kinderen mee zullen doen met hun mooi versierde Palmpasen stok. Graag tot zaterdag 9 april!