Hoonhorst

Onderscheiding voor Annie Braam-Ramaker

In de Kerstviering van zaterdagavond werd de koster van dienst, Annie Braam-Ramaker, aan het einde van de viering naar voren geroepen. Zij werd toegesproken door de voorzitter van de locatieraad, Jeroen Meijerink. Hij roemde haar grote inzetbaarheid voor de locatie Hoonhorst van de Emmanuelparochie in een periode van 35 jaar. Een kleine opsomming van de activiteiten van Annie: kinderwoorddienst, Kindje wiegen met Kerstmis, parochiebijdrage voor het Dorpsblad, oecumenische viering tijden het Sproeifeest, Podium van Kerken, Liturgiegroep en de laatste jaren koster.

Als grote erkenning voor haar inzet kreeg ze uit handen van Jeroen de Willibrordpenning met bijbehorend speldje. De aanvraag van een bisschoppelijke onderscheiding voor haar werd dan ook zonder op- of aanmerking goedgekeurd. De locatie Hoonhorst kan trots zijn op zo’n kanjer. Iedereen gunt het haar dat ze nu meer tijd heeft voor zichzelf, voor haar man Tonnie, de kinderen en de kleinkinderen