Hoonhorst

Vastenactie 2023

De 40 dagen voor Pasen vormen de “vastenperiode”  23 februari t/m 8 april. Het zijn de weken waarin je je voorbereidt op Pasen. Over de hele wereld doen mensen mee. Vasten is samen delen, vasten is iets doen voor een ander. Over de hele wereld wonen veel kinderen in slechte huizen zonder stroom of elektriciteit. Sommige kinderen gaan zelfs helemaal niet naar school. Zonder een goede opleiding is het later moeilijk een goede baan te vinden. Daarom willen we deze vasten de  Lucille school in Olusentu Kenya steunen. Om goed onderwijs te blijven geven.

Op dit moment worden er plannen gemaakt om de kinderen tot 14 /16 jaar te onderwijzen. Daarna kunnen zij gelijk door naar universiteit of beroepsopleiding. Bijgevoegd in dit dorpsblad het vastenaktiezakje. Deze kan in de bekende vastenbus deze staat tijdens de vieringen in de dorpshuiskamer of achter in de kerk, ook achter in de kerk de vasten thema tafel. Met nieuwe foto’s , vastendoosjes en de bekende kluskaarten voor de kinderen.

Op zondag 12 maart vanaf 10 uur vertrekken we voor een wandeling. we hopen dat we veel wandelaars kunnen verwelkomen!

Kom mee wandelen en steun het sr, Lucille M Fund Kenia