Ommen

Kerkonderhoud

Ondanks de moeilijke tijd waarin we leven gaat ook het onderhoud aan ons mooie kerkgebouw gewoon door.

Zoals U weet is er heel wat werk verzet om ondanks de coronaperikelen de Eucharistievieringen bij U thuis op de buis te laten verschijnen. Ook in ons parochiecentrum is er een nieuwe verbinding gemaakt met de beweegbare camera die in de kerk hangt. Dit om het kunnen meevieren te verbeteren, de oude camera kon alleen maar statische beelden doorgeven.

Er moest een special scherm komen om de H. Communie te kunnen uitreiken, dit ter bescherming van de pastor en ons als parochianen.

Ook aan de ontsmettingsmiddelen is gedacht, zowel bij de ingang van de kerk, het parochiecentrum, de sacristie en op het altaar. Het is verplicht hier van gebruik te maken.

Iedereen is van harte welkom in onze kerk, onze collectanten verwelkomen U en vragen of U klachten heeft en er wordt gevraagd om uw naam en tel.nr. te noteren.

De lijsten zijn op datum en worden in de kluis bewaard om indien het nodig is e.e.a. terug te zoeken. Aan de 1,5 m is gedacht bij de inrichting van de kerk.

Ook het tuinonderhoud gaat door en we hebben een leuke ploeg mensen die elke donderdagochtend druk bezig is om alles goed te onderhouden. Inmiddels hebben we ook een grondwaterpomp met zo’n 90m aan leiding liggen en met een 4-tal opstijgpunten voor het aansluiten van de sproeiers. En dus weinig gesleep met slangen en geen gebruik meer van de waterleiding. En alles groeit en bloeit veel beter en zo heeft men eer van het werk.

En nu in het najaar zijn we toch weer begonnen met het bestrijden van de steenmarter. Hij heeft op de zolders een ware ravage aangericht en dat moet worden opgeruimd en e.e.a. moet ook hersteld worden.

Zo blijft er werk aan de winkel!!!!!!!

Namens alle vrijwilligers,

Ton Hoogenboom