Ommen

Onze Brigittakerk is weer open

Sinds de Pasen is onze Brigittakerk weer open. We zijn voorzichtig begonnen, met 30 personen per viering. Maar nu mogen we op zondagmorgen om 11.00 uur per viering weer 50 personen toelaten. Bovendien kunnen we – indien nodig – nog 20 personen ontvangen in onze parochiezaal. Hier kunt U dan via een beeldscherm, deelnemen aan de viering. U hoeft zich niet tevoren aan te melden, U bent van harte welkom.

Verder is onze kerk open op dinsdagmorgen, tussen 10 en 12; en op zaterdag van 12 tot 17.00 uur. Gaat U op dinsdagmorgen naar de markt, of doet U op zaterdagmiddag Uw weekendboodschappen, maak dan even een ‘ommetje’ en bezoek onze kerk. U kunt er even stil zijn, een kaarsje opsteken of gewoon de schoonheid van onze mooie kerk bewonderen.

Op vrijdagmorgen om 09.00 uur is er een eucharistieviering, met na de Mis een kopje koffie voor wie wil. Ook heel gezellig !

Zaterdagmiddag om 17.00 uur is er in onze kerk aanbidding van het Allerheiligste met aanvullend rozenkransgebed, met gelegenheid voor een persoonlijke intentie. Ook beslist de moeite waard !

De vieringen op zondagmorgen om 11.00 uur worden afwisselend muzikaal ondersteund door een cantorgroep (4 personen) van ons koor Intermezzo en door onze cantor/organist Herman Hagels.

Laatstgenoemde, Herman Hagels, is – samen met andere vrijwilligers van onze kerk – ook bezig met een flinke onderhoudsbeurt van het orgel van onze kerk. Alle pijpen gaan eruit (dit zijn er meer dan je denkt …) en alle deurtjes worden weer geschilderd. Nu is dit werk nog volop in uitvoering. Maar als dit allemaal klaar is, zal Herman op het gerenoveerde orgel, dat dan weer klinkt als een klok, een prachtig orgelconcert geven !

Ook op donderdagmorgen is het bij ons rondom de Brigittakerk een ‘vrolijke boel’. Want dan is onze tuinploeg aanwezig voor het onderhoud van het pastorietuin en allerlei andere karweitjes. Om 10.00 uur wordt er bijgepraat aan de koffie en rond het middaguur wordt er afgesloten met een borreltje. Wilt U ook de handen uit de mouwen steken, dan bent U op donderdagmorgen van harte welkom. Komt U gerust eens langs.

Onze Caritas helpt graag mensen in nood. Zeker in deze ingewikkelde tijden kan het zijn, dat U best een steuntje in de rug kunt gebruiken. Meer weten ? Stuur een mail naar ons locatiesecretariaat (stBrigittaParochie@zonnet.nl ) en wij zullen contact met U opnemen.

Komend najaar zal er in onze kerk ook weer vormsel en eerste heilige communie zijn. Op dit moment zijn we aan het inventariseren hoeveel kinderen willen meedoen aan eerste heilige communie en vormsel. Meer informatie eveneens via ons locatiesecretariaat (stBrigittaParochie@zonnet.nl) .

Wilt U Uw kindje laten dopen, wilt U katholiek worden, wilt U trouwen, wilt U biechten, wilt U de ziekenzalving ontvangen, wenst U een persoonlijk of pastoraal gesprek of stelt U een huisbezoek op prijs, belt U dan met pastoor André Monninkhof: 06-22786151.

Uiteraard is onze kerk ook beschikbaar voor uitvaartvieringen. Belt U hiervoor s.v.p. met één van onze contactpersonen: Ria van der Heide: 0529-453 721 of Ben Jutten, 0529-451 790.

Alles is coronaproof, we zijn er graag voor U.

Van harte welkom in onze Brigittakerk, Nering Bögelstraat 1, Ommen.

We hopen U gauw te zien !

Locatieraad Brigittakerk

Pastoor André Monninkhof