Ommen

Brief pastor Thomas

Beste parochianen van Emmanuel parochie,

Groeten vanuit India. Het is een heel moeilijke tijd voor alle mensen in de wereld vanwege de Corona Pandemie.

Ik las in krant dat de situatie in Nederland veel beter is geworden.
Ik hoop dat het nog beter gaat worden en het normale leven zo spoedig mogelijk terug zal komen. De tweede golf van de coronapandemie is in India heel erg geweest. Vele mensen overal in India werden getroffen door het coronavirus. Rond 1 miljoen mensen werden ziek tot nu toe in India. Tot een maand geleden gingen er dagelijks ongeveer 5000 mensen aan dood. Nu sterven er nog ongeveer 1000 mensen per dag.

In de provincie Kerala waar ik woon en werk, zijn ook vele mensen ziek geworden in de tweede golf. Gelukkig is het aantal doden veel minder vergeleken met de andere provincies in India .

Ik schrijf deze brief om u te laten weten dat het geld dat ik krijg van het Pastor Thomas Fonds, wordt besteed voor het onderwijs van arme kinderen op verschillende manieren.

Omdat op dit moment de kinderen niet naar school kunnen gaan, volgen ze de schoollessen online. Maar dat kost veel geld.
Vele ouders hebben geen smartphone om de kinderen online lessen te laten volgen en ook geen geld om internet data te kopen.

Daarom proberen we arme kinderen te helpen vanuit onze fonds door smartphones te kopen. Daarvoor geven we € 100 per kind uit en betalen we voor 1 jaar internet data.

Een aantal kinderen hebben wel een smartphone maar geen geld om internet data te kopen. Voor deze kinderen betalen we voor 1 jaar internet data.
Ik probeer op deze manier arme kinderen tijdens deze moeilijke periode bij te staan, zodat ze zorgeloos via internet kunnen blijven studeren.

Ik dank alle gulle mensen die een bijdrage hebben geschonken aan het

Pastor Thomas Fonds.
Nogmaals hartelijk dank aan allen.

Ik wens u allen het allerbeste en Gods zegen.
Pastor Thomas.

Mocht u dit project willen steunen dan kan dat op bankrekening nummer;
NL13 RABO 0138 6412 42 t.n.v. Pastor Thomas Fonds.
Namens het bestuur, Hartelijk dank voor uw bijdrage.