Ommen

Eerste Heilige Communie 2021

Op zondag 10 oktober jl. hebben tien kinderen hun Eerste Heilige Communie gedaan in de St. Brigittakerk in Ommen.

De communicanten uit de groepen 4 t/m 7, hebben voor het eerst deelgenomen aan de communie in een voor deze gelegenheid samengestelde viering. Familie, vrienden en andere parochianen waren hierbij aanwezig. Dit gebeurde allemaal in een mooie versierde kerk met begeleiding van het koor Intermezzo.

De communicanten zagen er feestelijk uit en liepen samen, met de doopkaars in hun hand, de kerk binnen. Het was allemaal best spannend, maar de communicanten hebben zichtbaar genoten.

Na de viering hebben alle communicanten namens de kerk een oorkonde ‘eerste keer deelname aan de Eucharistie’ gekregen en een cadeautje.

De communieviering was al een paar keer uitgesteld vanwege het coronavirus, maar gelukkig kon het zondag 10 oktober jl. wel doorgaan. Daarom namen er kinderen deel uit vier verschillende groepen van de basisschool.

Ter voorbereiding van deze feestelijke gebeurtenis hebben de communicanten, onder begeleiding van Lisette Bakker-Huyskes en Margôt Eshuis, op school gewerkt aan het Eerste Communieproject ‘Blijf dit doen’.

De verhalen en werkvormen namen de communicanten mee op reis in ons geloof. De communicanten hebben tijdens de vier bijeenkomsten op school gewerkt aan leuke en leerzame opdrachten. Thuis hebben ze ook samen met hun ouders een aantal opdrachten gemaakt.

De communicanten en hun ouders bedanken Pastoor André Monninkhof, het koor Intermezzo, Lisette Bakker-Huyskes, Margôt Eshuis, René Pillen en ieder ander, die zich heeft ingezet voor deze viering.

Samen hebben wij deze dag tot een fijne herinnering gemaakt.