Ommen

Kerstboodschap Pastor Thomas

Beste parochianen van de Emmanuelparochie,
Hier een bericht van Pastor Thomas vanuit India. Allereerst mijn hartelijke groeten aan jullie allemaal. Ik wil jullie allen in deze adventstijd een Zalig Kerstfeest wensen. Het kind in de stal bracht nieuw leven en licht voor vele mensen. Dat het kerstfeest ons nieuwe inspiratie mag geven om ons leven op anderen gericht te maken. Vooral in deze tijd van corona, om licht te schenken voor diegene die in het donker zijn.

Vorig jaar was het voor mij een moeilijk jaar. Mijn broer is op 56-jarige leeftijd aan een hersentumor overleden. Mijn moeder en de vrouw van mijn overleden broer wonen nu samen in het huis. Ik werk als pastoor in een parochie niet zo ver van hen vandaan en kan hen regelmatig bezoeken.

Zoals jullie wel weten is in 2008 het Pastor Thomas Fonds opgericht. Door vele donaties en acties kunnen er veel kinderen naar school gaan waarvan de ouders de kosten hiervoor niet kunnen betalen. Hiervoor mijn hartelijke dank.

Vanaf het begin van de corona epidemie, zijn de scholen hier dicht. De lessen worden online gegeven. Vele kinderen hebben geen smartphone met beltegoed en internet, daarom kunnen ze de lessen niet volgen. Ongeveer 50 kinderen hebben we toen vanuit het Pastor Thomas Fonds een smartphone met beltegoed en ongeveer 100 kinderen hebben een bijdrage gekregen om beltegoed te kopen.
Ook hebben we aan ruim 100 gezinnen voedselpakketten uitgedeeld. Als de ouders niet kunnen/mogen werken vanwege de pandemie, dan ook geen geld.
Zo konden we ook een groot aantal gezinnen helpen.
Ik dank alle mensen die geld hebben geschonken. Mijn hartelijke dank ook namens de kinderen en hun ouders.

Ik wens u en allen en allen die u dierbaar zijn, een Zalig Kerstfeest en een Gelukkig en Gezond 2022 toe. Moge het licht en leven in de kribbe ons leven verlichten en vernieuwen.

Hartelijke groeten,
Pastor Thomas