Ommen

Mededelingen najaarsvergadering locatieraad St. Brgittageloofgemeenschap

• Het was een moeilijk jaar met veel extra overleg over de corona-aanpassingen.
  • We hebben net het concert bij het in gebruik nemen van het volledig gerestaureerde orgel achter de rug. Onze pastoor heeft het de afgelopen zondag ingewijd. Iedereen die het boekje gelezen heeft weet dat Herman Hagels, onze organist en orgelbouwer, samen met een aantal vrijwilligers, hier heel veel werk aan heeft gehad. Het resultaat was dan ook fantastisch. Herman nog een keer heel hartelijk bedankt.
  • We hebben alle vieringen live uit gezonden. Toen er meer mogelijkheden kwamen om de vieringen bij te wonen werd het aantal mensen dat live keek minder.
  • Er zijn dit jaar 7 kinderen gevormd. Pascal en Silvan Koenjer, Lotte de Jong, Vera ten Have, Kim Groen, Tim Maats en Valerie Ahne. De voorbereiding was in handen van pastor Joop Butti en onze pastoor mocht de vormheer zijn in een mooie viering op vrijdagavond 8 oktober. Thema ‘In vuur en vlam’’. Met dank aan de kinderen, de ouders, Margôt en het koor Intermezzo.
  • Op 10 oktober deden er 10 kinderen, in de mooi versierde kerk, hun Eerste Heilige Communie. Liam, Sare, Liv, Tom, Charlize, Natalie, Lynn, Puck, Rochelle en Annabel. Wij bidden dat deze kinderen mogen uitgroeien tot mensen met gevoel en warmte voor anderen. De voorbereiding was in handen van Margôt en Lisette, met ondersteuning van Intermezzo en met dank aan allen die meegeholpen hebben aan deze feestelijke viering.
  • In hetzelfde weekend was er ook de speciale caritasviering met als thema ’ik zie je, mijn naaste. We leven op aarde en leven niet voor ons alleen, maar we mogen ook omkijken naar de mensen om ons heen. Alle attenties zijn meegenomen en dat is een goed teken. Met dank aan de Caritas werkgroep.
  • Dat was dus een druk weekendje voor onze pastoor.
  • René Huyskes is aanspreekpunt geworden voor de pastoraatsgroep liturgie.
  • Vera Laning-Captein meldde zich aan en werd aanspreekpunt gemeenschapsopbouw.

Zij startte, samen met Lisette Bakker-Huyskes een gespreksgroep met jong volwassenen.

• Jesse van Eck werd lid van onze geloofsgemeenschap in een speciale viering met monseigneur Woorts in de kerk in Vilsteren.
  • Op een mooie zondag in oktober zaten er 10 kleine kinderen in de kerk. Zonder kinderen geen toekomst.
  • Aan het eind van dit jaar stopt Hans Bakker als financieel beheerder met dank voor de bewezen diensten. We hebben een opvolger gevonden in de persoon van Dinand Martens, die net z’n 25jarig jubileum gevierd heeft bij intermezzo.
  • Hans gaat het werk voor de kerkbalans over nemen van Henk Hilberink.

Henk heeft dat werk meer dan 30 jaar gedaan. Henk heel hartelijk bedankt.

• Pastor Hans de Vries is , na een jaar ziekte, weer voorgegaan in een viering op zondag.

Hij bedankte alle mensen die hem gesteund hadden, was zichtbaar opgelucht en had een mooie preek over Willibrordus.

• Er is al voorbereidend werk verricht voor de bouw van een urnenmuur op ons kerkhof achter de kerk.
  • Wilma Jansen wordt bedankt voor de jarenlange medewerking in de huishouding van onze pastoor.
  • Dit jaar hebben we onze parochiezaal 2 dagen ter beschikking gesteld aan onze Ommer gemeenschap voor de vaccinatie van 500 inwoners. Werd door velen bijzonder op prijs gesteld. Met dank aan onze vrijwilligers voor het werk dat dit met zich heeft meegebracht.
  • Een speciaal woord van dank aan al onze vrijwilligers. Kan niet genoeg benadrukt worden.