Slagharen

Camerata Ivoti – Concert Braziliaans koor – maandagavond 21 januari 2019 om 19.30 in de kerk van Slagharen

Het kamerstrijkorkest “Camerata Ivoti” is één van de vier schoolorkesten uit het muziekproject van IEI school in de Braziliaanse Stad Ivoti, samen met het muziekinstituut Associacão Pró-Cultura e Arte Ivoti (ASCARTE). Deze samenwerking stamt al vanaf 1909 en is gebaseerd op liefde voor muziek als gezamenlijk doel. Het doel omvat zowel de verbetering van muziek technische vaardigheden als wel de kunstzinnige scholing van de orkestleden. Ook de ontwikkeling van een kritisch bewustzijn der culturele realiteit van hun omgeving, maar ook van hun land speelt hierbij een grote rol. De drie uur durende repetities vinden of op de vrijdagavond, of op de zaterdagmiddag plaats.
Het is voor de vierde keer dat zij op een Europatour ons land bezoeken. In 2008, 2010 en 2014 mochten wij al eens van hun mooie muziek genieten. Op hun Europatours die per tour ruim 30 dagen in beslag neemt hebben zij de landen Noorwegen, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Portugal en Turkije al bezocht.
Dit keer komen zij op 20 januari bij ons aan en gaan 23 januari door naar Duitsland. Enkele muziekstukken zullen zij samen met het gecombineerde Kerkkoor Slagharen/Ommen uitvoeren en daarnaast zullen zij muziek van bekende Zuid-Amerikaanse componisten ten gehore brengen.
Na hun vorige concerten bij ons was het publiek heel erg enthousiast over wat er ten gehore was gebracht en vertelden uit te zien naar hun volgende concert. Of dit gemeend is zal moeten blijken uit het bezoekersaantal bij hun komende concerten.
Het eerste concert is op maandagmiddag 21 januari in de gashouder in Dedemsvaart.
Het tweede concert op maandagavond in om 19:30 uur in de St. Alphonsuskerk in Slagharen.
Dinsdag overdag laten wij de jonge musici wat van ons mooie Nederland zien en dinsdagavond om 17:00 uur werken zij mee in een Internationale Eucharistieviering in de St. Brigitakerk in Ommen en geven zij aansluitend on 20:15 uur een concert in deze kerk.
De concerten zijn gratis toegankelijk maar wel zal er een bijdrage gevraagd worden in de vorm van een collecte, u zult begrijpen dat zo’n tour heel veel kosten met zich mee brengt en daar willen wij natuurlijk graag een steentje aan bij dragen.