Slagharen

Programma Bedevaart Kevelaer 7 september 2019

Deze dag heeft als Thema: =  Heer, naar wie zouden wij gaan  = (Joh.6 vers 28)

Hierbij het programma voor deze dag, we hopen dat deze dag zal voldoen aan uw verwachting, en dat U naast veel plezier ook inspiratie zult opdoen.

05.30 uur       Vertrek vanaf de diverse opstapplaatsen (Raalte Basiliek vertrek 05.45 uur)

08.00 uur       Aankomst in Kevelaer, U kunt gebruik maken van het toilet bij het gemeentehuis, er is geen tijd voor koffie. (uiteraard kunt u zelf koffie meenemen, en in de bus gebruiken)

08.10 uur       Processie vanaf het marktplein via de hoofdstraat naar de Basiliek met medewerking van muziekvereniging  St. Caecilia uit Heeten

08.30 uur       Eucharistieviering in de Basiliek , de zang zal verzorgd worden door een koor.

Aansluitend aan de viering wordt de Processiekaars gezegend, deze zal worden meegedragen in de processie en geplaatst worden in de kaarsenkapel.

09.45 uur       Korte begroeting bij de Genade kapel . Maria zal hier een groet worden gebracht met een gebed en lied.

10.00 uur       Einde ochtendprogramma, u kunt verder zelf een invulling geven.

11.15 uur       Biechtmogelijkheid in de Biechtkapel bij de aanwezige priesters

13.15 uur       Verzamelen voor vertrek naar het park bij de Genadekapel voor het bidden van de kruisweg in het park.

Bij goed weer zal de kruisweg gebeden worden in het park, dit alleen voor de mensen die goed ter been zijn en een stuk kunnen lopen.  De muziekvereniging gaat mee.

14.00 uur       Aanvang kruisweg in de Basiliek, hier wordt de gebeden door de Pastores uit gesproken, Acolieten en misdienaars zullen langs de kruiswegstaties trekken, medewerking aan deze kruisweg door het koor .

16.15 uur       Vertrek vanaf de Genadekapel (afscheid) via de hoofdstraat in Processie naar de Antoniuskerk

16.30 uur       Plechtig Lof in de Antoniuskerk met alle aanwezige Nederlandse processies medewerking van de aanwezige koren, de organist uit Kevelaer tevens is de muziekvereniging aanwezig. Aanwezig zijn de bedevaarten : Raalte e.o. – Zutphen – Apeldoorn – Parochie Sint Ludger  Almelo e.o.

17.30 uur       Vertrek vanaf de Antoniuskerk , korte processie naar het Marktplein.

18.00 uur       Vertrek vanuit Kevelaer.

20.00 uur       Aankomst in Raalte, de bussen gaan door naar de buurtdorpen.

We hopen dat u de tijd tussen de diverse vieringen op een ontspannen wijze kunt invullen, ook is het de moeite waard om de Kaarsenkapel alsook de Biechtkapel en Sacramentskapel te bezoeken.