Slagharen

Oogstdankfeest 2019 -28 september t/m 5 oktober – St. Alphonsuskerk te Slagharen

Creatief met oogstprodukten
De jaarlijkse oogst inspireert de bloemengroep en andere vrijwilligers van de St. Alphonsuskerk ieder jaar weer. Al meer dan 20 jaar gebruikt de groep bloemen, fruit, groente en granen om de kerk op bijzondere wijze te versieren. En elke keer weet de groep de bezoekers te verrassen met creatieve en kunstzinnige uitingen van alles wat met de oogst te maken heeft.
Het prachtige resultaat is van zaterdag 28 september t/m zaterdag 5 oktober te bewonderen in de St. Alphonsuskerk te Slagharen.
Ook zal er een expositie zijn van dorpsgenoot en kunstschilder Roelof Mulder. Sinds zijn stucadoorsbedrijf is overgenomen en Roelof met pensioen ging, schildert hij stillevens, bloemen en landschappen. Zijn werk is ook al geëxposeerd in de bibliotheek van Hardenberg.

Van maandag 30 september t/m vrijdag 4 oktober is de kerk open. U kunt tussen 10.00 uur en 16.30 uur de kerk bezichtigen.
Verder is de kerk open op zaterdag 28, zondag 29 september en zaterdag 5 oktober 14.00 uur tot 16.00 uur!
U bent van harte welkom.

Feestelijke vieringen:
Uit dankbaarheid voor de oogst vinden in het laatste weekend van september diverse feestelijke vieringen plaats in de R.K. kerk van de H. Alphonsus De Liguori
– Zaterdag 28 september om 19.00 uur: wordt er een Oogstdankviering gehouden.
Deze viering is samengesteld door de werkgroep voorgangers Slagharen 1 met zang door het St. Caeciliakoor
– Zondag 29 september om 9.00 uur: Eucharistieviering, celebrant: pastor Wenker. Met medewerking van het koor Cornel.
– Zondag 29 september om 15.30 uur: Plechtig Lof, celebrant: pastor Wenker met zang door het St. Caeciliakoor.
Iedereen is van harte welkom om de feestelijke vieringen bij te wonen.
Na alle vieringen is er koffiedrinken!
U komt toch ook?
De geloofsgemeenschap van Slagharen hoopt van harte dat u, samen met vele anderen de versierde kerk komt bezichtigen.