Slagharen

Oogstdankfeest 24 september t/m 1 oktober, St. Alphonsuskerk, Slagharen.

KLIK HIER VOOR DE AFFICHE

Creatief met oogstprodukten.
De jaarlijkse oogst inspireert de bloemengroep en andere vrijwilligers van de St. Alphonsuskerk ieder jaar weer.
Al 25 jaar gebruikt de groep bloemen, fruit, groente en granen om de kerk op bijzondere wijze te versieren. Een jubileumjaar dus, en de vrijwilligers, ook die van het eerste uur doen het nog steeds met veel plezier.
Tevens is er tijdens deze editie ook weer een expositie. Drie dames die actief zijn in de bloemengroep hebben ook andere creatieve talenten. Zij laten graag hun werk zien tijdens deze week.
Het prachtige resultaat is weer te bewonderen van zaterdag 24 september t/m zaterdag 1 oktober in de RK-kerk,
St. Alphonsus de Liguori, Herenstraat 15 in Slagharen.

Van maandag 26 september t/m vrijdag 30 september is de kerk open ter bezichtiging van 10.00 uur tot 16.30 uur. En op zaterdag 24, zondag 25 september en zaterdag 1 oktober van 14.00 uur tot 16.00 uur.

Feestelijke vieringen.
Uit dankbaarheid voor de oogst vinden er in het laatste weekend van september diverse feestelijke vieringen plaats in deze kerk.
*Zaterdag 24 september is er om 19.00 uur een oogstdankviering door de werkgroep voorgangers, met medewerking van koor Cornel.
*Zondag 25 september om 9.00 uur Communieviering door past. werker Butti, met medewerking van Ceciliakoor.
*Zondag 25 september om 15.30 uur Plechtig Lof, Celebrant: pastor Wenker, met medewerking van Ceciliakoor.
Iedereen is welkom om deze vieringen bij te wonen.
Na alle vieringen is er koffiedrinken. U komt toch ook??
De geloofsgemeenschap van Slagharen hoopt van harte dat u, samen met vele anderen de versierde kerk komt bezichtigen