Dedemsvaart

Veel activiteiten rond kerstmarkt St Vitus

Na lange afwezigheid klopt vol verwachting ons hart. Twee jaar moesten we het zonder traditionele kerstmarkt doen, maar dit jaar is er weer een markt vol van activiteiten bij de St Vituskerk. In het parochiecentrum, de kerk en op een horecapleintje zal de gezelligheid centraal staan. Kom op zaterdag 10 december naar de St Vituskerk.

Gemeenschapszin

Vanaf 9.30 uur tot 14.00 uur is iedereen welkom op de kerstmarkt. “We zijn enorm blij dat het weer kan. In een kwart eeuw is onze kerstmarkt uitgegroeid tot een symbool van samenkomen, ontmoeten en gemeenschapszin. Dit is een belangrijk voorbeeld van hoe we in Dedemsvaart vrijwilligers en parochianen bij de  kerk willen betrekken. Elkaar blijven ontmoeten is belangrijk.

Als kerstmarktcommissie hebben we geprobeerd om die voorwaarden te scheppen”, aldus Martin Huizendveld, voorzitter van de kerstmarktcommissie.

Relimarkt

Een kerstmarkt bij de St Vituskerk is geen standaard kerstmarkt. De kerk is te bewonderen in volle pracht en praal. Daarbij zullen er op een bescheiden Relimarkt een aantal heiligenbeelden, relikwieën, kerk- of kloosterkunst aangeboden worden. Daarnaast komen de koren Con Amore en Juventa zingen, en misschien ook nog kinderen die de kerstmusical instuderen.

In het licht van Kerst

In het parochiecentrum is er verder tijd voor koffie en andere versnaperingen. U kent het Rad van de Kerst en er kan een gokje gewaagd worden voor een boodschappenmand en een half varken. Op zondag 4 december is tijdens het koffiedrinken na de mis een verloting, waarbij de opbrengst ook naar de kerstmarkt gaat. Naast het parochiecentrum is er een horecapleintje met olieballen, warme snert en een broodje beenham. “Het gaat ons niet om de opbrengst, ook al hebben we daar in het verleden mooie dingen voor de kerk mee gerealiseerd. De ontmoeting is het belangrijkst. Samenkomen in het licht van Kerst”, aldus Martin Huizendveld.