Hardenberg

Bericht van de locatieraad

De Nieuwsbrief van onze parochie is weer uit en dat geeft mij weer de gelegenheid jullie op de hoogte te brengen van de stand van zaken in onze geloofsgemeenschap.

Aanvankelijk hoopten we dat het niet doorgaan van de vieringen niet al te lang zou duren, maar inmiddels heeft de gehele parochie zijn deuren gesloten. En wanneer we hier weer uitkomen ???? Niemand die het antwoord heeft. Hopelijk voelen we ons tijdens de zondagse vieringen op tv of via de livestream vanuit Ommen, toch met elkaar verbonden op dat moment.

We hebben een belronde gehouden om zo in contact te blijven met elkaar en om te vragen of er behoefte is aan het misboekje bij de vieringen. Niets van ons gehoord? Via Jacqueline (bezoekgroep) of iemand van het bestuur mag u altijd contact met ons opnemen. De meest frequente kerkbezoekers en de leden van het koor die niet meer durven komen hebben we gebeld, maar ja er kan altijd iets misgaan, dus schroom niet om ons te bellen, we willen graag een luisterend oor zijn.

Goed nieuws is er ook. Hans Huijgen is bereid gevonden de functie van José Broersen over te nemen en hij is vanaf 1 februari onze nieuwe financieel beheerder. We hopen op een voorspoedige overdracht en zullen later, op gepaste wijze,  afscheid nemen van José. We bedanken haar nu alvast voor haar inzet als penningmeester in de afgelopen 10 jaar.

De actie KERKBALANS zijn we heus niet vergeten en we hopen dan ook dat u ons binnenkort ook niet (financieel) vergeet. We hebben de actie even uitgesteld, maar wees gerust hij komt zeker nog, we hebben het geld echt nodig, ook al lijkt dat nu in de Corona-tijd niet. Veel onkosten gaan door en we missen sowieso nu al de collecte-inkomsten. Om straks met een financieel gezonde kerk weer te kunnen opstarten hebben we u nodig.

Dan wil ik u mededelen dat op 4 januari jl dhr. Ben Assen is overleden in de leeftijd van 77 jaar. Normaal delen we dit in de kerk mee, maar ja, dat gaat nu niet en we willen u toch op de hoogte houden. We vragen u hem in uw gebeden te herdenken.

Ik wens u allen het beste toe, blijf gezond en geniet van de (soms kleine) dingen om u heen. En voor degenen die naar buiten gaan wil ik de volgende woorden van paus Franciscus meegeven:

“Sint Franciscus stelt ons, trouw aan de Schrift, voor om de natuur te erkennen als een fantastisch boek waarin God ons toespreekt en ons iets van zijn schoonheid en goedheid laat zien.”

U kunt natuurlijk ook naar een mooie natuurfilm kijken als er geen mogelijkheid is om buiten van de natuur te genieten.

Met vriendelijke groeten

José Terhorst, namens de locatieraad en profieldragers