Hardenberg

Oekraïne en de kerken in Hardenberg: vrijwilligers gevraagd!

Het Platform van Kerken Hardenberg heeft o.a. als taak om het contact met de plaatselijke overheid te onderhouden vanuit de kerken. In dat kader hebben we nu contact met de stuurgroep die de gasten uit Oekraïne begeleidt die deze week in het ING-gebouw zijn gekomen.
Het gaat om een groep van ca. 40 vrouwen en kinderen. Omdat alles met “stoom en kokend water” moet worden gedaan is het belangrijk dat een en ander goed wordt gecoördineerd.
De burgerlijke gemeente heeft dat aan “De Stuw” uitbesteed v.w.b. de opvang in het ING gebouw en Anne van der Hoek van “InBeeld Hardenberg” doet de coördinatie van de activiteiten buiten het ING-gebouw. En vanuit het Platform zijn wij het doorgeefluik naar de kerken en vooral naar de (kerk)mensen die willen doen wat in hun vermogen ligt. Het is prachtig dat we veel signalen krijgen dat mensen willen helpen! In dat kader wordt nu het volgende gevraagd:

Gastheren en vrouwen gezocht

Voor de opvang van zo’n 40 Oekraïners in het oude ING gebouw in Hardenberg zijn we op zoek naar gastheren en gastvrouwen. We werken in 2 ploegen:

• 8:00 – 11:00 uur 1 persoon
  • 17:00 – 21:00 uur 2 personen
  • 7 dagen per week

Taken zijn onder andere:

• Helpen met klaar zetten van het ontbijt en avondeten
  • Opruimen en schoonhouden van de ontvangstruimte
  • Reageren op vragen die er zijn
  • Praatje maken met de bewoners
  • Diverse hand en span diensten

Wil jij meehelpen? Neem dan ZO SNEL MOGELIJK contact met r.beverdam@destuw.nl of
06-28568240? We hebben ongeveer 35 mensen nodig!! Het is écht zinvol werk.

Vrijwilligers voor activiteiten en taal

voor vrijwilligers activiteiten en taal: wij zoeken vrijwilligers voor taalondersteuning en activiteiten begeleiding voor kinderen en volwassenen, door de week en in de weekenden. Zij kunnen zich melden voor een bijeenkomst via: anne@inbeeldhardenberg.nl  Op basis van het aantal vrijwilligers maken wij een planning.

Gebedsbijeeenkomsten

De gebedsbijeenkomsten voor vrede in Oekraïne gaan voorlopig – helaas…, de oorlog is nog gaande – wekelijks door in “Het Morgenlicht” op maandagavond, 19.30 uur – 20.00 uur.
Zeer hartelijk uitgenodigd!