Hardenberg

Verslag processie de Belte 11 juni 2023

Processie 11 juni 2023  OLV van Fatima De Belte

Zondag  11 juni  jl. werd  de  jaarlijkse sacramentsprocessie gehouden bij de Onze Lieve Vrouw van  Fatima kerk op de  Belte.
Een goede traditie in de Noord-Oosthoek van onze Emmanuelparochie.

Vooraf had de werkgroep  vanuit de GG Hardenberg, Dedemsvaart, Slagharen en de Belte  al veel werk verricht. De kerk was prachtig versierd; dat gold ook voor de route  naar de begraafplaats en het rustaltaar.  Alles zag er perfect uit en  bijna  traditioneel ontbrak ook dit jaar de zon niet; De laatste jaren is het altijd mooi weer op deze dag.

De kerkdienst, geleid  door pastoor Andre Monninkhof  en diaken Richard Meijer, werd met circa 120 bezoekers uit  de diverse Geloofsgemeenschappen van onze Emmanuelparochie  goed  bezocht.
Het koor bestond uit leden van de koren vanuit Hardenberg, Dedemsvaart, Slagharen en De Belte. Dat geldt ook voor de aanwezige misdienaars. Een prachtige  en plechtige  viering met als hoogtepunt de aanbidding van het allerheiligste.

Na afloop van de heilige mis gingen we in processie richting het rustaltaar achter op het kerkhof. Hierbij werd het allerheiligste (in de monstrans) uitgestald en aanbeden.

Na afloop was er de gelegenheid bij te praten onder het genot van een kop koffie en  cake.

Samengevat een prachtige en plechtige viering . Een mooie traditie op de Belte die we gaarne in stand willen houden.

Bij deze willen wij alle vrijwilligers nogmaals van harte bedanken voor  hun  medewerking  verleend aan deze geslaagde Sacramentsprocessie.

Locatiebestuur OLV van Fatima.