Hardenberg

Bericht van de locatieraad

Beste mede parochianen,

Het rondsturen van de Nieuwsbrief van onze Emmanuelparochie is meteen een gelegenheid om even bij te praten.

Op dit moment staat onze samenleving weer in de pauze-stand, ook onze geloofsgemeenschap in Hardenberg. We willen de dringende oproep van minister Grapperhaus aan de kerken serieus nemen: blijf thuis en vier online. In ons vorig schrijven heb ik geprobeerd om de beslissing om te sluiten goed te beargumenteren.

We nemen hiermee een uitzonderingspostitie binnen onze parochie in. Maar in de grotere kerken is het met maximaal 30 personen nog te doen, onze kerkzaal is met 30 personen vol.

Daarbij komt dat het virus in Hardenberg behoorlijk toe slaat en wij proberen een steentje bij te dragen om de verspreiding van het virus zoveel mogelijk tegen te gaan en de druk op de zorg te verminderen.

We realiseren ons dat dit bericht ook teleurstelling en verdriet oproept en zijn we ons ervan bewust dat dit een verdrietig bericht is voor velen die uitzien naar een samenzijn in de kerk. Maar ondanks dat zijn we overtuigd dat we dit offer moeten brengen.
Sámen kunnen we dat.

En met dat sámen, bedoel ik ook echt sámen! Laten we omzien naar elkaar, pleeg eens een extra telefoontje naar iemand waarvan u vermoed dat die eenzaam is of verdrietig. Stuur een kaartje of kort briefje als teken dat we aan elkaar denken.

Op dit moment kan ik nog niet zeggen hoe lang de kerk gesloten blijft, alles hangt van de ontwikkelingen af. Via de mail proberen we u op de hoogte te houden. Degenen die niet beschikken over een mail zullen wij telefonisch op de hoogte brengen.

Op dit moment lijkt het ons ook beter om de actie Kerkbalans tot nader order uit te stellen.

Tot slot: Als u behoefte heeft aan contact met een pastor of met iemand van de bezoekgroep, geef dit aan ons door. We zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen. Telefoonnummers vindt u in ons kerkblad of op de website

Met vriendelijke groeten, namens de locatieraad
José Terhorst