Hardenberg

Jubilea St. Caeciliakoor

Zaterdagavond 15 juni was er een feestelijke Eucharistieviering in de R.K. Kerk H. Alphonsus de Liguori te Slagharen, waarin 4 koorleden werden gedecoreerd met een onderscheiding.  De voorzitter van het St. Caeciliakoor , Antoon Gerrits en hoofdcelebrant Vicaris R.G.W. (Ronald) Cornelissen, reikten samen de onderscheidingen uit aan Grady Mecklenfeld voor 40 jaar koorlid met de gouden St. Gregorius eremedaille en Elly Sieljes en Sander Berg, beiden 25 jaar koorlid, met de zilveren St. Gregorius eremedaille. Klaas Herman Hagels werd onderscheiden voor 50 jaar organist/dirigent van het St. Caeciliakoor met de Speld “50” voor op een bestaande eremedaille.

Daarnaast werd  Klaas Herman Hagels door hoofdcelebrant Vicaris R.G.W. (Ronald) Cornelissen gedecoreerd met de Pauselijke onderscheiding Bene Merenti voor zijn tomeloze muzikale inzet voor vele kerkkoren.  Voor zover bekend is Klaas Herman Hagels een van de weinige niet-katholieken die een Pauselijke onderscheiding hebben verdiend binnen onze parochie/Bisdom. Aan deze feestelijke eucharistieviering werd medewerking verleend door 90 koorleden van verenigde koren uit Hoogeveen, Ommen, Hellendoorn, Nieuw Heeten, De Belte en Slagharen.

Organist Sander van Marion, pianist Arjen Hagels, violist Elskelien Nijmeijer en dirigent Klaas Herman Hagels begeleidden het koor muzikaal.

Na afloop van de viering was er een gezellige receptie  waar het de gelegenheid was om de jubilarissen te feliciteren, onder het genot van een hapje en een drankje.