Dalfsen

Met de Emmanuelparochie naar Lourdes

8 daagse bedevaart per TGV: samen op bedevaart van 29 april tot en met 6 mei 2023

Door letterlijk afstand te nemen van de dagelijkse beslommeringen, te bidden en stil te worden kom je wellicht beter bij jezelf. Je komt tot nieuwe inzichten doet kracht op om het leven te leven en moeilijke beslissingen te nemen. Lourdes is de plek voor vele ontmoetingen. Met de eigen groepsgenoten. Maar ook door het ontmoeten van andere pelgrims die je raken, verwonderen, ontroeren of aan het lachen maken. Dat zorgt telkens weer voor heel bijzondere momenten. Maar bovenal is Lourdes de plek voor ontmoeting met Maria. Maria brengt in Lourdes de hemel dichterbij.

Iedereen kan mee: Jong en oud, minder mobiel maar ook minder financieel draagkrachtig.

Wat kun je verwachten?

In samenwerking met het Huis voor de Pelgrim wordt een volledig verzorgd programma aangeboden met vieringen, processies, een Maria zangavond, wandelingen door Lourdes en excursies naar bijvoorbeeld de Pyreneeën. Hoogtepunt van de reis is uiteraard de eucharistieviering aan de Grot, de plek waar Maria Bernadette ontmoette. We vieren dit samen met alle andere Nederlandstalige pelgrims uit het Aartsbisdom Utrecht waarmee we tegelijk in Lourdes zijn. Indrukwekkend zijn ook de grote internationale plechtigheden met duizenden pelgrims uit tal van landen. Daarnaast is Lourdes een gezellig stadje met tientallen winkels en terrasjes.

Per bus en TGV
In de vroege ochtend wordt u in Lemelerveld opgehaald om per touringcar naar Noord-Frankrijk te rijden. In de morgen stapt u in de TGV om op comfortabele wijze naar Lourdes te reizen. Op de terugweg reist u weer per TGV van Lourdes naar Noord-Frankrijk waar u overstapt in de touringcar die u weer naar Lemelerveld brengt.

Kunt u deelnemen aan deze reis?
Aan deze bedevaart kunnen ook pelgrims deelnemen die tijdens hun verblijf in Lourdes een lichte vorm van zorg nodig hebben. Ook kunnen pelgrims deelnemen die korte afstanden zelfstandig kunnen lopen met behulp van een rollator, en voor lange afstanden mogelijk gebruik maken van een rolstoel. Het meenemen van een eigen rolstoel of rollator in de TGV is niet mogelijk behoudens uitzonderlijke gevallen en vooraf overleg. Deze hulpmiddelen zijn gratis te leen van het Huis voor de Pelgrim.

Pastorale zorg
Vanuit onze Emmanuelparochie zal Marga klein Overmeen met ons meegaan voor de pastoralen begeleiding.

Algemene reisvoorwaarden
Op deze reis zijn de algemene reisvoorwaarden van het Huis voor de Pelgrim van toepassing. Meer informatie hierover is te vinden op de website: www.huisvoordepelgrim.nl

Reissom

* € 995.- per persoon op basis van een tweepersoonskamer

* € 695.- per jongere (12-25 jaar) op basis van een tweepersoonskamer

* € 170.- toeslag éénpersoonskamer

Slechts beperkt beschikbaar, meer info bij contactpersonen van de parochie.

De reissom is inclusief

* transfer per bus van Lemelerveld naar Noord-Frankrijk v.v.

* vervoer per TGV van Noord-Frankrijk naar Lourdes v.v.

* transfer per bus van het station naar uw  verblijf in Lourdes v.v.

* verblijf in goede 3*- hotels op basis van een tweepersoonskamer en volpension

* lunchpakket op terugreis

* volledig verzorgd Nederlandstalig programma

* uitgebreide reisinformatie en gebedenboekje

* pastorale-, medische- en reisbegeleiding

* reisverzekering en annuleringsverzekering

Informatie en aanmelden voor de reis:

Janny Horstman (reisleider): jannyhorstmanwink@gmail.com Mobiel: 06-15458008

Lies Akkermans (ass. reisleider): liesakkermans22@gmail.com. Mobiel: 06-31933263

Zie ook Hernieuwing en folders achterin het kerkportaal

Contactpersoon LourdesComité voor Dalfsen van de Emmanuelparochie.

Gerard Hollak, g.r.dal123@outlouk.com   Tel: 0529-433331