De Belte

Processie de Belte

Processie 23 juni 2019 OLV van Fatima De Belte

Zondag 23 juni jl. werd de jaarlijkse sacramentsprocessie gehouden bij de OLV van Fatimakerk de Belte.

Een goede traditie in de Noord-Oosthoek van onze Emmanuelparochie.

Vooraf had de werkgroep (vanuit de GG Hardenberg, Dedemsvaart, Slagharen en de Belte) al veel werk verricht. De kerk was prachtig versierd; dat geldt ook voor het pad richting de begraafplaats. Dit jaar waren er nieuwe vaandels aangeschaft vanuit de opbrengst van de extra collectes in de afgelopen 2 jaren. Alles zag er perfect uit. (bijna) traditioneel ontbrak ook dit jaar de zon niet; de laatste jaren is altijd mooi weer op deze dag.

De kerkdienst door Pastoor Monninkhof werd met circa 120 bezoekers (van de diverse Geloofsgemeenschappen van onze Emmanuelparochie) goed bezocht. Het koor bestond uit leden van de koren vanuit Hardenberg, Dedemsvaart, Slagharen en De Belte. Dat geldt ook voor de aanwezige misdienaars. Een prachtige (en plechtige) viering met als hoogtepunt de aanbidding van het allerheiligste.

Na afloop van de heilige mis gingen we in processie richting het rustaltaar achter op het kerkhof. Hierbij werd het allerheiligste (in de monstrans) uitgestald en aanbeden.

Na afloop was er de gelegenheid bij te praten onder het genot van een koffie en cake.

Samengevat een prachtige en plechtige viering . Een mooie traditie op de Belte die we gaarne in stand willen houden. Bovendien een mooi begin van de vakantie van Pastoor Monninkhof.

Bij deze willen wij alle vrijwilligers nogmaals bedanken die hun medewerking hebben verleend aan deze Sacramentsprocessie.

Locatiebestuur OLV van Fatima.