De Belte

Diocesane Gezinsdag ‘Thuis in je geloof’ op 24 september 2023 in Nijverdal

Op zondag 24 september organiseert het Aartsbisdom Utrecht een diocesane Gezinsdag in Nijverdal.
Het thema voor deze dag is ‘Thuis in je geloof’.
De voorbereiding van de bijeenkomst is in handen van Elise Bangma (medewerker Huwelijk en Gezin) en Sarah Mijhad (diocesaan jongerenwerker).

De Gezinsdag begint om 10.30 uur met de Eucharistieviering in de St. Antonius van Padua kerk te Nijverdal (Grotestraat 148). Mgr. Woorts zal hoofdcelebrant zijn. Daarna gaan we door naar De Wilgenweard (Sportlaan 6, Nijverdal) waar de rest van het programma zal plaatsvinden. Om 12.00 uur hebben we daar een gezamenlijke verzorgde lunch, waarna iedereen rond 13.00 uur aan zijn/haar eigen activiteit begint.

D
e kinderen van 511 jaar gaan (onder begeleiding) het Kompasmysterie lopen. Een mooie wandeltocht door het Doktersbos waarbij de kinderen aan de hand van een kompas de juiste route moeten zoeken. Tijdens deze wandeling wordt er ook catechese aangeboden.
De tieners van 1216 jaar zullen de moeilijkere Navigatie Challenge gaan doen. Een wandeling van ongeveer 2,5 uur waarbij ze ook met behulp van een kompas en een GPS een route moeten lopen. Er worden onderweg vragen beantwoord die bepalen welke kant ze op moeten lopen. Ook bij de tieners zal er onderweg catechese gegeven worden.
Voor de allerkleinsten van 04 jaar is er opvang in een zaal op locatie. Zo hebben de ouders alle rust om hun eigen programma te volgen.
Met de ouders gaan we samen nadenken over
hoe we ons thuis kunnen voelen in de Kerk, maar ook hoe we het geloof in ons eigen thuis een plekje kunnen geven. Er zal een inleiding zijn en een creatieve workshop waarin praktische tips meteen uitgewerkt kunnen worden voor gebruik in het gezin.

Rond
16.00 uur sluiten we de dag gezamenlijk af met een drankje.

Aanmelden graag vóór 8 september via https://forms.gle/ZvRZvXhPTPp24afEA

De kosten voor deze dag zijn €25 per gezin. Deze kunt u overmaken op NL03 ABNA 0812 0067 12
t.n.v. RK AARTSBISDOM UTRECHT o.v.v. Gezinsdag 2023 + naam.

Overzicht programma

10.30 uur
   Eucharistieviering St. Antonius van Padua (Grotestraat 148, 7443 NB Nijverdal)
12.00 uur