De Belte

Aankondiging Carlo Acutis Lezingen

Binnen de parochies Heilige Lebuinus en Heilig Kruis hebben wij het initiatief genomen om maandelijkse lezingen te organiseren met een verdiepend karakter.

Als onderwerpen voor deze lezingen kunt u denken aan bijvoorbeeld “Kunst in de Kerk” of “ontwikkeling en ontstaan van de Bijbel”.

Voor de lezingen worden sprekers uitgenodigd die ons met gedegen kennis van zaken kunnen meenemen in het onderwerp. Er is geen voorkennis vereist, iedereen is van harte welkom. We hopen juist ook toehoorders te interesseren uit andere christelijke kerkgenootschappen.

De tweede lezing zal plaats vinden op woensdag 4 oktober 2023 en zal verzorgd worden door mevrouw dr. C. Melisse. Zij is gepromoveerd op “De mens als beeld van God: een cognitief-semantische studie naar Gen. 1:26-27″ en zal hierover spreken. De lezing wordt gehouden in de Bibliotheek in het centrum van Deventer aan de Stromarkt 18. De lezing zal beginnen om 20.00u en duurt ongeveer 45 minuten. Inloop is vanaf 19.30u. Vooraf is er gelegenheid voor het drinken van een kopje koffie of thee. Na afloop van de lezing kunt, onder genot van een glaasje fris nog napraten met de spreker en elkaar.

Voor een goede inschatting van het te bestellen aantal consumpties wordt aanmelden voor deze lezing op prijs gesteld. Dit kan op mailadres carlo.acutis.lezingen@heiligelebuinus.nl. De avond is verder gratis, er zal gelegenheid zijn om een vrije gift te geven ter bestrijding van de onkosten.

Voor de maand november kunnen we al aangeven dat de lezing gehouden wordt op 14 november in het Annahuis te Raalte. Het onderwerp van die lezing is “Thomas à Kempis en Salland” en zal gegeven worden door dhr. M. de Vries. Dhr. De Vries heeft het boek ‘Imitatione Christi’ van Thomas à Kempis vertaald/hertaald naar het Nederlands en is goed ingevoerd in de Moderne Devotie. De Moderne Devotie is begonnen in Deventer bij Geert Groote.

Klik hier voor de flyer