De Belte

Sacramentsprocessie 2 juni De Belte

Op de traditionele 2e zondag na Pinksteren werd in parochieverband weer de jaarlijkse sacramentsprocessie gehouden in de OLV van Fatima kerk op de locatie De Belte. Vrijwilligers en koorleden van meerdere locaties hadden zich weer volledig ingezet om er een plechtige, mooie viering van te maken. De kerk en buitenom was prachtig opgemaakt met mooie wit-gele vlaggen en ook het weer zat gelukkig mee. Pastor Monninkhof en Ria Doornbusch gingen voor in de viering. Op deze dag werd weer gevierd dat de werkelijke tegenwoordigheid van Christus centraal staat in de Eucharistie in de geconsacreerde offergaven. De Heilige Hostie werd in de Monstrans gedaan en door de Pastor voor gedragen in de processie naar het rustaltaar op het kerkhof. Er was een mooie opkomst en na de viering genoot ieder in de parochiezaal De Zandbelt van een bakje koffie of thee en een heerlijke plak krentenwegge. Dank aan ieder die geholpen heeft en graag tot volgend jaar!