De Belte

Echtpaar Berg vrijwilligers van het jaar!

Afgelopen zaterdag 13-10 jl. werd het jaarlijkse vrijwilligersfeest gehouden van de RK kerk OLV van Fatima op De Belte.
Traditiegetrouw wordt er ieder jaar een vrijwilliger in het zonnetje gezet.
Dit jaar was het een bijzondere editie, daar zowel Jan Berg als zijn vrouw Maria Berg als vrijwilligers van het jaar werden gehuldigd. Onder het toeziend oog van hun kinderen en kleinkinderen werden ze met lovende woorden toegesproken door de voorzitter van de locatieraad Ben Nijhof.
Beiden hebben een lange en uitgebreide staat van dienst bij de OLV van Fatima kerk.
Ten tijde van Pastoor Zandbelt stonden Jan en Maria vaak voor hem klaar. Niet alleen eten koken en schoonmaken maar later ook de ziekenhuisbezoekjes.
Met Kerst zetten Jan en Maria altijd een mooie kerststal in het parochiehuis de Zandbelt.
Jan is een ervaren koster en ook heeft hij diverse jaren een bestuursfunctie vervuld. Tevens is Jan een soort archivaris bij de kerk. Maria helpt iedere week op het secretariaat en helpt bij de werkgroep zieken en ouderen. Jan bezoekt ook zieke/oudere parochianen om de communie te brengen.
Zowel Jan als Maria hebben een warm hart voor de éénzame ouderen. Beiden kregen een oorkonde overhandigt en een diner bon. Voor Maria was er een mooie bos bloemen.
Uit het applaus vanuit de kerk was te horen dat iedereen achter deze onderscheiding stond.
Na afloop van de H. Mis werd in het parochiehuis het jaarlijkse vrijwilligersfeest gevierd. Een gezellige avond waarbij Jan en Maria nog door talrijke andere vrijwilligers werden gefeliciteerd onder het genot van een hapje en een drankje.
Ben Nijhof sprak de wens uit dat de Geloofsgemeenschap van de Belte nog lang gebruik kan maken van de diensten van Jan en Maria.