Hoonhorst

Op pelgrimage naar de Stille Omgang in Amsterdam op zaterdag 16 maart

Op dagpelgrimage naar de Stille Omgang in Amsterdam

Jaarlijks wordt in Amsterdam de Stille Omgang georganiseerd; de editie van 2024 vindt plaats op zaterdag 16 maart. Vorig jaar mochten we met dertien parochianen de Stille Omgang lopen. Ook dit jaar is ons voornemen om met vele parochianen naar deze Omgang te gaan. Deze Stille Omgang  gaan we lopen voor de plechtige eucharistieviering van 20.00 uur, zodat we met de trein weer huiswaarts kunnen keren.

We vertrekken om 10.53 uur met de trein van station Ommen waar u gratis de auto kunt parkeren. De middag gaan we invullen met een wandeling in Amsterdam met als thema: ‘in de voetsporen van vrouwen’. En we bezoeken daarbij enkele kerken. Om 19.00 uur gaan we de Stille Omgang lopen, zodat we om 20.00 uur kunnen aansluiten bij de plechtige Eucharistieviering. Tegen 22.00 uur vertrekken we uit Amsterdam zodat we om 00.37 weer in Ommen aankomen.

Tussentijds maken we ruimte voor koffie en thee en een eenvoudige maaltijd.

Omdat we reizen met een groepsticket zijn de kosten van de trein 15.00 euro p.p. De overige kosten die erbij komen zijn wat u zelf wilt besteden op deze dag.

U kunt zich opgeven bij het secretariaat van het pastoraal team via: brigitta.seekles@emmanuelparochie.nl  Omdat we met een groepsticket reizen hebben we uw gegevens nodig. Naam, e-mail, geboortedatum.  Voor verder informatie kunt u terecht bij Pastor Ria Doornbusch pastordoornbusch@gmail.com, zij zal vanuit het pastoraal team meegaan op deze bedevaartdag.