Ommen

40-jarig jubileum bij Gemengd Koor St. Brigitta

Ommen – Zondag 25 november j.l. werd in onze St. Brigitta-kerk het jaarlijkse St. Ceciliafeest gevierd. Hierbij werd aan het eind van de eucharistieviering stil gestaan bij het 40-jarig koorjubileum van Ciska Kampman-Ruiter. Zij werd gehuldigd voor 40 jaar trouwe dienst als sopraan in het Gemengd Koor. Zij kreeg de gouden speld van het Aartsbisdom Utrecht uitgereikt door pastor Johan Rutgers. Verder was er een oorkonde en waren er bloemen voor de jubilaris.

Traditioneel is in onze kerk één van de laatste zondagen van november gewijd aan St. Cecilia, de patrones van de koren en de kerkmuziek. Er is dan een feestelijke eucharistie-viering met zang van het Gemengd Koor en na afloop van de viering hebben de koorleden een gezellige bijeenkomst in het parochiecentrum. Zo ook deze keer. Er werd gezellig gepraat, een glaasje gedronken en bingo gespeeld, waarbij onze pastoor André Monninkhof nog een mooie prijs in de wacht sleepte. Tot slot was er nog een lekker hapje te eten,

waarna de koorleden kunnen terugkijken op een geslaagd Ceciliafeest. Er is zo weer voldoende inspiratie op gedaan om weer druk te kunnen repeteren voor het komende Kerstfeest en de zangaktiviteiten die voor het komende jaar 2019 weer op het programma staan.