Ommen

LOURDES Bedevaart 2020

De Emmanuelparochie wil de parochianen en andere belangstellenden de mogelijkheid bieden om in sept. 2020 op bedevaart naar Lourdes te gaan.

Dit keer wordt de bedevaart voor de hele parochie voorbereid door het Lourdescomité Heino.

Lourdes is een plaats waar iedereen kracht, inspiratie, geloof en energie kan vinden. Door samen op reis te gaan naar deze bijzondere, helende, prachtig gelegen plek in de Pyreneeën, kunnen wij net als zoveel mensen al meer dan 150 jaar doen dezelfde kracht, inspiratie en berusting ervaren.

Gedurende de bedevaart zullen we met elkaar vieren, stil worden, processie lopen en de handen opleggen. Ook ontmoeten we in Lourdes vele anderen. Natuurlijk parochiegenoten maar ook andere pelgrims afkomstig uit veel landen. Mensen die je raken, verwonderen, ontroeren of aan het lachen maken. Dat zorgt telkens weer voor heel bijzondere ervaringen. Naast deze momenten kunt je natuurlijk ook alleen of met naasten even naar de grot gaan, een kaarsje opsteken of de baden bezoeken. Ook is er gelegenheid voor ontspanning.

Een mooie tocht door de bergen maken, wandelen langs de Gave of genieten van een drankje op het terras, het behoort allemaal tot de mogelijkheden. Maar bovenal is Lourdes de plek voor ontmoeting met Maria.

Ook pelgrims met beperkte zorgbehoefte kunnen mee op bedevaart, hetzij met rolstoel, rollator of andere hulpmiddelen voor zorg. , deze kunt u lenen in Lourdes. Schroom niet om dit aan ons kenbaar te maken.

U wilt een keer op bedevaart en wij zullen er alles aan doen om dat voor u te kunnen realiseren. Ook kunnen wij eventueel voor een rolstoelduwer/begeleiding zorgen.

De reis, waarvoor bij de Stichting VNB is ingeschreven, is met vliegtuig vanaf Airport Aachen/Maastricht, waar we gezamenlijk met een bus naar toe gaan.

De bedevaart is van 18 sept. tot en met 23 sept. 2020.

De reissom is € 899 , gebaseerd op een 2 persoonskamer; voor een éénpersoonskamer geldt een toeslag.

Nadere informatie is verkrijgbaar bij de volgende contactpersonen:

Lourdescomité Heino:Ton van den Berg (06-51107509) of Catharien Smit (0572-390914)

lokatie Dalfsen (Gerard Hollak 0529-433331)

lokatie Hoonhorst (Hermien Schoorlemmer 0529-401946)

lokatie Ommen (Cisca Derks 0529-450438)

lokatie Lemelerveld en Vilsteren (Janny Horstman 0529-460225 en Lies Akkermans (0572-372003)

Dedemsvaart, Slagharen, Hardenberg en De Belte (Gerard Froeling 0523-613127)