Ommen

World Servants

Verslag van Monique Groen, World Servants

Begin van dit jaar had ik samen met mijn broertje een inzamelingsactie (mestactie) bij onze kerk gehouden. En de rest van onze groep heeft het in hun kerk gedaan, de protestantse kerk in Ommen.  Het project ging niet door in de zomervakantie van wege corona en is doorgeschoven naar volgend jaar. Ik heb

besloten om een project in Nederland te gaan doen, namelijk in Den Helder. De rest van onze groep is doorgeschoven naar volgend jaar.

Project Den Helder

Van woensdag 19 augustus tot zaterdag 28 augustus ben ik met 12 deelnemers en 4 begeleiders naar Den Helder geweest. Vanuit de organisatie World Servants. Wegens corona zijn alle projecten naar het buitenland naar volgend jaar verschoven. Wegens omstandigheden heb ik ervoor gekozen om dit jaar een project in Nederland te doen. Mijn groep van World Sevants Ommen gaat door met de actievoeren om volgend jaar wel naar Oeganda te kunnen.

We zijn hartelijke ontvangen door Herman van stichting Present. We zijn de volgende dag naar het Fundament geweest. Nadat we als groep welkom zijn geheten door de vrijwilligers, kregen wij een rondleiding over het terrein van het Fundament. Het Fundament was een voormalige vogelopvang en wordt nu sinds begin 2020 gebruikt als consuminderhuis. Daar leren mensen op een praktische manier, die het wat minder breed hebben, om in de maand wat geld over houden. Ze geven bijvoorbeeld naaiworkshops of kookworkshop. Zelf hebben wij een bloemenexpert gevolgd. We hebben van gedroogde bloemen een schilderijtje gemaakt. Zo heb je een leuk cadeautje om te geven 🙂

In het fundament hebben wij geklust. We hebben alle muren, radiatoren en plintjes geschilderd en de bar ingekort. Ook zijn we met de Stichting Present bij mensen thuis geweest, om daar te helpen met verven. Het was een grote klus, heel dankbaar om de waardering te mogen zien. Ze waren er super blij mee!

We hebben ook leuke uitstapjes gedaan. We gingen met de boot naar Texel, om daar te surfen en vervolgens hebben we daar lekker gesmikkeld van het eten. Op zondag zijn we bij een evangelische kerk geweest. Heel interessant om een dienst te mogen zien, vanuit een andere kerk.

In de ochtenden hadden we allemaal goeiemorgengesprekjes. Elke dag over een ander onderwerp. We hebben veel over het geloof gepraat. Het was zeker een hele leerzame werkvakantie!

Ik ben zelf heel dankbaar dat ik het project in Den Helder heb mogen ervaren! Het is toch wel anders dan in Afrika maar naar mijn mening, boven mijn verwachtingen uitgekomen 🙂 Heb veel nieuwe mensen ontmoet met leuke en leerzame verhalen.

Via worldservants.nl en YouTube worldservants roadtripNL Den Helder kunt u leuke foto’s en filmpjes zien van ons project. Neem gerust een kijkje 🙂

‘Bouwen aan jezelf door te bouwen voor een ander samen met God’

Hartelijke groet,

Monique Groen, deelneemster 2021 WorldServants Ommen