Ommen

Mededelingen voor de komende weken

Kerstavond

Vanwege de coronaregels van het bisdom is er op kerstavond geen viering.

U kunt via de livestream afstemmen op andere kerken in onze parochie.

Er is een viering in Heino met pastoor Monninkhof als voorganger om 19.00 uur.

Een viering in Hoonhorst met Marga klein Overmeen om 19.00 uur.

Een viering in Lemelerveld met een werkgroep om 21.00 uur.

Een viering in Slagharen met Joop Butti om 21.00 uur.

U kunt deze vieringen volgen via YouTube of kerkdienstgemist.nl

Ook kunt u natuurlijk afstemmen op de kerstviering op NPO2.

Eerste kerstdag is er viering om 11.00 uur met priester Wenker als voorganger en m.m.v. enkele leden van Intermezzo.

Gezien de coronamaatregelen en het aantal plaatsen moet u zich aanmelden.

Dit kunt u doen per telefoon op maandag 20 december.

Er zijn maximaal 70 plaatsen in de kerk / parochiecentrum.

We houden de volgorde van aanmelden aan.

Maandagmorgen is het parochiecentrum niet bereikbaar.

U kunt bellen van 10.00 uur tot 12.00 uur naar een van de volgende 06.nrs.

Tweede kerstdag is er een gewone viering om 11.00 uur.

Op nieuwjaarsdag 1 januari en op 2 januari is er een viering om

11.00 uur.

Elkaar Nieuwjaar wensen in het parochiecentrum is nog even afhankelijk van de regels die dan zullen gelden.

Op 9 januari is er een speciale collecte voor ‘Ommen geeft warmte’. Een initiatief van de gezamenlijke kerken. Door de hogere energieprijs gaat de overheid voor iedere huishouding de energiebelasting verlagen. Prijzenswaardig maar niet iedereen wordt even hard getroffen. De kerken willen met deze actie proberen te komen tot een eerlijkere verdeling. Zie het uitgebreidere artikel van Kest Jelsma en Vera Laning-Captein op pagina 20.

15 januari wordt Richard Meijer uit Hoonhorst tot diaken gewijd in Utrecht.

Op 16 januari volgt dan zijn presentatie in onze kerk in een feestelijke eucharistieviering om 11.00 uur. Zie ook het artikel van onze pastoor op pagina 17.

Downloads bij de vieringen. VierKerstmis.nl. De website is net voor het begin van de Advent online gegaan en biedt voor alle zondagen van de Advent en Kerstmis via een link een speciaal boekje in de vorm van een download. Deze boekjes helpen om thuis mee te kunnen vieren.

Voor kinderen is op VierKerstmis.nl een doeboekje te vinden met onder meer tips om te knutselen, te puzzelen, een recept voor kerstkransjes en ook zijn er speciale VierKerstmis-kerstkaarten. De Advent is van oudsher een periode om te delen met diegenen die minder hebben en vandaar ook de link op Vierkerstmis.nl naar de Adventsactie, met de oproep om te geven.

De locatieraad wenst u een Zalig Kerstfeest en

een goed en gezond 2022