Ommen

Van de teamtafel

van de teamtafel

Als gevolg van de pastoorswissel waren er enige tijd geen teamvergaderingen. Maar op 13 september jl., daags na mijn verhuizing, hebben we als pastoraal team de draad weer opgepakt. We hadden een eerste bespreking met elkaar; aansluitend was er een heerlijke lunch (met dank aan het parochiebestuur).

Vaste onderdelen van iedere teamvergadering zijn:

• Het wel en wee (hoe gaat het met ieder van ons in werk en persoonlijk leven)
  • Nieuws uit de geloofsgemeenschappen

Verder zijn we als pastoraal team op dit moment bezig met de volgende onderwerpen:

1. Dopen. Als nieuwe pastoor wil ik graag kennis maken met de doopwerkgroepen en horen en zien hoe ze werken. Hiertoe zal binnenkort een speciale, parochie brede, bijeenkomst plaatsvinden. Verder zijn er vanuit een aantal geloofsgemeenschappen aanvragen voor dopen. Over de voorbereiding hiervan en de betreffende doopvieringen, zijn in het team afspraken gemaakt.
  2. Uitvaartgroepen. In onze parochie worden uitvaarten voorgegaan door leden van het pastoraal team, maar ook verzorgd door parochiële uitvaartvoorgangers/uitvaartgroepen. Ook met hen zal er binnenkort een bespreking worden gepland.
  3. Voorbereiding van het rooster van vieringen voor het voorjaar van 2019 (1 januari 2019 tot en met eind juni 2019). Speciale aandacht is er hierbij voor Aswoensdag, het Paastriduüm en de eerste heilige communievieringen.
  4. Inventarisatie van de wensen vanuit de geloofsgemeenschappen van onze parochie voor eerste heilige communievieringen; planning van deze eerste heilige communievieringen en de voorbereiding ervan.

Voorts is er in het pastoraal team aandacht voor de parochiële website van onze Emmanuelparochie. Op deze website vind U – naast het rooster van vieringen – ook nieuws en berichten, die voor onze hele parochie van belang zijn. Tevens kunt U via deze website ‘doorverbonden’ worden met de eigen website van lokale geloofsgemeenschappen binnen onze parochie.

Ook zal er in het pastoraal team binnenkort overlegd worden over de verdeling van taken en invulling van de profielen. Dit is nodig in verband met de nieuwe samenstelling van ons team als gevolg van de pastoorswissel.

Aandacht hebben we als team vanzelfsprekend ook voor vrijwilligers uit onze parochie, die op dit moment bezig zijn met opleidingen van het bisdom tot diaken, diaconaal assistent en catechetisch assistent.

In een volgend artikel zullen we U verder op de hoogte houden van de voortgang van bovenstaande punten en van nieuwe onderwerpen en activiteiten.

Namens het pastoraal team,

Pastoor André Monninkhof