Ommen

Terugblik op Wereldgebedsdagviering

Terugblik op Wereldgebedsdagviering Ommen, 1 maart in de Hervormde Kerk

Wij kijken terug op een mooie viering. Op deze Wereldgebedsdag, altijd gehouden op de eerste vrijdag in maart, zijn er wereldwijd 24 uur lang dezelfde gebeden, lezingen uit de Bijbel gedaan en liederen gezongen. Op deze manier brengen wij voor Gods aangezicht al het mooie wat we van God ontvangen, maar bidden ook voor al het verdriet en ellende in deze wereld.

In onze viering, gemaakt door vrouwen uit Slovenië, staat de gelijkenis van het feestmaal van de Heer centraal. (Lucas 14: 15-24) Er is een projectkoor o.l.v. Willemien Gerritsen en de overdenking is gedaan door ds. Coby de Haan. De spreekstemmen worden door de comitéleden gedaan.

De collecte voor 3 goede doelen in Slovenië, – te weten: * een nieuw centrum voor jongeren met het Asperger-syndroom en autistische jongeren, * een blijf van mijn lijf-huis voor moeders: een thuis voor vrouwen met psychische, fysieke en andere problemen, veroorzaakt door huiselijk geweld. Meestal met hun kinderen die ook vaak dupe hiervan zijn. * Roma-project in Pusca : Romaburgers worden nog steeds behandeld als tweederangsburgers. In dit grootste Romadorp wordt geprobeerd om het bewustzijn van de unieke cultuur van de Roma te vergroten , – heeft het mooie bedrag van € 220,75 opgebracht.

Bent u niet in gelegenheid geweest om de viering bij te wonen en wilt u alsnog iets voor de goede doelen in Slovenië geven, dan kan dit door ue bijdrage over te maken naar de Triodos bank, IBAN-nummer NL48TRIO 0390224839 t.n.v. Stichting Nederlands Comité Wereldgebedsdag met vermelding: Collecte Slovenië. De viering in 2020 is op 6 maart in de Gereformeerde kerk. De liturgie voor deze viering wordt gemaakt door vrouwen uit Zimbabwe.

Graag willen wij u dan weer ontmoeten.

Wereldgebedsdag Comité Ommen

Evelien Achterberg