Ommen

Beste parochianen van Emmanuel parochie

Beste parochianen van Emmanuel parochie,

Mijn  hartelijke groeten aan jullie allemaal van uit India.

Kerstfeest komt dichtbij , daarom wil ik u allen mijn hartelijke kerstgroeten wensen   via dit parochieblad. Allemaal een zalig kerstfeest en gezegend jaar 2020 toegewenst.

Het is nu  meer dan 10 jaar geleden dat ik vanuit Nederland teruggekeerd ben naar India.. Mijn gedachten gaan nog vaak naar Nederland en dan denk ik over de mooie tijd dat ik in Nederland doorgebracht heb.

De vier seizoenen,  lente, zomer herfst en winter , maar vooral de winter met zijn sneeuw en kou., lekkere eten (stamppot wortelen) , fietsen door het mooie landschap met vele koeien en bovenal al die aardige mensen . Dat komt vaak in mijn gedachten en soms verlang ik hier naar terug.

Ik herinner me met dankbaarheid die periode  dat ik in Nederland mocht werken. Ik heb gelezen dat Gerard Noordink gaat stoppen in Emmanuel parochie. Als Gerard Noordink gaat stoppen dan is het hele pastorale team van 2003 vernieuwd.
Gelukkig zijn er nieuwe mensen voor terug gekomen. Ik herinner me met dankbaarheid  allen van het eerste pastorale team.

Ik mocht  veel leren in Nederland en die ervaringen hebben mij heel goed geholpen om mijn pastorale werk hier beter te doen.

Nu ben ik pastoor in een parochie en werk er met veel plezier. Ook ga ik gewoon door met de projecten voor kinderen. Ik help vele kinderen te studeren met het geld uit het Fonds dat ik elke jaar krijg van mensen vanuit de Emmanuel parochie en ver daar buiten. De Stichting Pastor Thomas Fonds werkt uitstekend door de inzet van het bestuur en vele vrijwilligers Vele kinderen worden geholpen  op verschillende manieren om hun studies door te kunnen laten gaan.
Deze kinderen en hun ouders zijn hiervoor heel dankbaar en bedanken alle mensen die hieraan hebben bijgedragen . Ook wil
ik u hartelijk danken dat u hiervoor geld hebt gegeven en de Stichting wilt blijven steunen.

Ik wens u nogmaals Zalig Kerstmis en Gelukkig en Gezegend 2020 toe.

Pastoor Thomas.