Ommen

Gebedsweek 19 t/m 26 januari 2020

Gebedsweek voor de eenheid van de Christenen 2020 in Ommen. Ieder jaar, in de derde week van de maand januari, (in 2020 van 19 t/m 26 januari) vinden de Christelijke Kerken van Nederland elkaar in ‘de gebedsweek voor de eenheid van de Christenen’. Ook in Ommen is dit uitgegroeid tot een ware traditie.Iedere dag van deze week, zet een van de kerken in Ommen haar deuren open, voor iedereen die het zinvol vindt om met elkaar te bidden om eenheid en vrede. Het thema dit jaar is : ‘Buitengewoon’. De centrale Bijbeltekst voor de gebedsweek komt in 2020 uit het laatste deel van het boek Handelingen, hoofdstuk 27 vanaf vers 18 tot hoofdstuk 28 vers 10. Hierin is te lezen hoe Paulus en zijn reisgenoten schipbreuk lijden op Malta, en daar met buitengewone vriendelijkheid opgevangen worden. Deze gebeurtenis markeert het moment waarop het evangelie het eiland bereikt. Op 10 februari wordt deze gebeurtenis nog altijd door de christenen op Malta herdacht en gevierd. Zij hebben dit jaar het materiaal voor de gebedsweek voorbereid.

De volgorde van vieringen zoals die in Ommen gehouden zullen worden zijn als volgt:

– Maandag 20 Januari -Hervormde kerk aan het Kerkplein
– Dinsdag 21 Januari -Evangelische Gemeente 0ase, Chevallerauxstraat
– Woensdag 22 Januari -RK Kerk St. Brigitta, Nering Bogelstraat
– Donderdag 23 Januari – GKv Het Baken, Trompstraat
– Vrijdag 24 Januari -Gereformeerde Kerk ‘De Kern’ Bouwstraat;
– Zaterdag 25 Januari – Gemeente ‘t Vechtdal aan de Balkerweg.

Alle vieringen beginnen om 19.30 uur. Na afloop is er gelegenheid tot napraten en koffiedrinken.